موری اسکندانی همان مهاجری است که توانست قهرمان پوکر شود؟

در این مقاله قصد داریم درباره ی یک پوکر باز ایرانی با شما صحبت کنیم که پوکر حرفه ای را در اوایل جوانی اغاز کرد ولی توانست بسیار سریع پله های ترقی را طی کند و به موفقیت های بزرگ دست پیدا کند. موری اسکندانی هم در دنیای پوکر و هم در دنیای مستند سازی افتخار افرین بوده است که در این مقاله سعی داریم درباره ی او و افتخارات او با شما بیشتر صحبت کنیم.

زندگینامه موری اسکندانی

زندگینامه موری اسکندانی به چه صورت است؟

در این قسمت به بررسی این موضوع که موری اسکندانی کیست می پردازیم. موری اسکندانی در بهمن ماه سال ۱۳۳۴ معادل ژانویه سال ۱۹۵۶ متولد شده است. این پوکر باز معروف اصالتی ایرانی دارد و در کشور امریکا از شهرت زیادی برخوردار است. موری اسکندانی تا جوانی در ایران زندگی کرد و از خانواده ی بسیار خوبی برخوردار بود. خانواده ی او از امکانات رفاهی عالی برخوردار بودند و جزو خانواده های مرفح آن زمان به حساب می آمدند و همه چیز داشتند تا اینکه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و اوضاع جامعه به کلی تغییر کرد.

مهاجرت از ایران توسط این پوکر باز

از این رو پدر و مادر موری تصمیم گرفتند که او را برای تحصیل به تنهایی به کالیفرنیا بفرستند. بعد از فرستاده شدن موری به کالیفرنیا، او در شرایط بدی قرار گرفت. تنهایی و دوری از خانواده از یک سو و نا آشنایی با زبان مردم کالیفرنیا از سوی دیگر او را تحت فشار های روحی می گذاشت. به دلیل تفاوت فرهنگی زیاد ایران و کالیفرنیا موری اسکندانی دچار دوگانگی های زیادی شده بود و مدت زمان زیادی طول کشید تا او بتواند با شرایط آن جا خود را وفق بدهد.

او می گوید بیشترین چیزی که در ان سال ها مرا عذاب می داد تنهایی و دوری از خانواده و دوستانم بود که برایم بسیار عذاب آور بود و بعد از آن نفهمیدن حرف مردم و اموزش زبان انگلیسی، که تا موقعی که بتوانم این زبان را به راحتی صحبت کنم سختی های بسیاری را تحمل کردم. زندگی موری اسکندانی به همین روال گذشت تا موفق به حضور در دانشگاه شد. مدت زیادی از حضور او در دانشگاه نگذشته بود که او به صورت اتفاقی متوجه ی پوکر روم نزدیک دانشگاهشان شد.

موری که از کودکی پوکر بازی می کرد با دیدن پوکر روم دانشگاهشان تمام خاطرات کودکی اش برایش زنده شد و ناگهان خود را در آنجا دید و همین امر شروع دوران پوکر بازی موری اسکندانی شد. او کم کم با پوکر بازی ۵ کارته هم آشنایی پیدا کرد و از ان پس در کنار تحصیل اش هر از گاهی به این بازی هم می پرداخت تا جایی که توانست در این بازی از مهارت کافی برخوردار شود. تا اینکه دوران دانشگاه او در رشته ی بازاریابی به پایان رسید و بعد از آن او به عنوان یک بازاریاب در چند شرکت مشغول به کار شد.

او کم کم برای خود تشکیل خانواده داد. بعد از ازدواج او اوضاع مالی او بر وفق مرادش نگشت و او مرتب در کارش دچار مشکل می شد و همین امر باعث می شد که هر از گاهی به صورت تفریحی به کلوب ها برود و برنده ی بازی شود تا بتواند اموراتشان را بگذراند تا اینکه شرکت ان ها ورشکست شد و با پیشنهاد همسر موری اسکندانی مبنی بر اینکه وارد دنیای پوکر شود و به صورت جدی و حرفه ای به این حرفه روی بیاورد وارد دنیای پوکر شد. بعد از ورود او به این دنیا او توانست موفقیت های زیادی را کسب کند و در سال ۲۰۱۸ بود که او توانست به واسطه ی رای ای که داوران تالار افتخارات پوکر به او دادند وارد این تالار شود.

موری اسکندانی مستند ساز هم هست؟

موری اسکندانی مستند ساز هم هست؟

موری اسکندانی دستی بر فیلم سازی و مستند سازی هم دارد. او کار خود را با ساخت یک مستند پوکر در مورد سری جهانی آغاز کرد ولی این اتفاق سالی یک بار می افتاد و این ساخت مستند یک بار در سال او را راضی نمی کرد. او به چیزی فراتر از این ها می اندیشید تا جایی کا برنامه هایی از قبیل Poker Superstars، All In: The Poker Movie، Poker After Dark ،Face the Ace و Stories from the Felt را هم ساخت.

poker after dark

یکی از جذاب ترین و مهمترین کارهایی که او انجام داده است ساخت برنامه ی Poker after Dark بود که این برنامه همچنان در حال پخش است و تا به حال ۱۰ فصل از آن از شبکه ی NBC پخش شده است که موری اسکندانی تا فصل ۶ در پشت صحنه ی این برنامه حضور داشت.

موری اسکندانی پوکر باز حرفه ای

پوکر برای موری اسکندانی از پورتلند امریکا شروع شد و بعد از ان با بیشتر شدن مهارت او و علاقه اش به کسب موفقیت بیشتر، پوکر او را به لاس وگاس کشاند و از بزرگترین موفقیت های او که در پوکر بدست آورده است پیروزی او بر آماریو اسلیم است که او خود نیز یکی از بزرگان پوکر تاریخ جهان به حساب می آید. موری بعد از مدتی که در دنیای پوکر حضور داشت به دلیل علاقه ی وافرش به مستند سازی سعی کرد با ساخت مستند هایی درباره ی پوکر در هر دو زمینه فعالیت داشته باشد ولی هنوز بازی های پوکر حرفه ای را کنار نگذاشته است.

اینستاگرام موری اسکندانی

عکس موری اسکندانی را در پیج اینستاگرامش به وفور می توان یافت کرد ولی او از ان دسته از افراد است که با وجود داشتن پیج اینستاگرام ولی فعالیت خیلی زیادی در آن ندارد و فقط به استفاده ی معمول بسنده کرده است. موری اسکندانی یوتیوب را نیز مکانی مناسب برای به اشتراک گذاشتن فیلم ها و مستنداتش می داند و در این فضا فعالیت خوبی دارد.

پوکر باز ایرانی آمریکایی

پوکر باز ایرانی آمریکایی

موری اسکندانی یک پوکر باز ایرانی امریکایی است. او با این که تا سن جوانی خود در ایران زندگی کرده بود بعد از اینکه پدر و مادرش او را به کالیفرنیا فرستادند بسیار خوب توانست خود را با شرایط وفق بدهد و برای خود ایجاد موفقیت کند. او در حال حاضر یک پوکر باز ایرانی امریکایی دو رگه به حساب می آید. وی در آموزش بازی پوکر نیز بسیار مشهور است و توانست در بین مهاجران از این سو متفاوت گردد.

موری اسکندانی مهاجر

همان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم موری اسکندانی در سال ۱۹۷۴ یعنی زمانی که فقط ۱۸ سال داشت به امریکا مهاجرت کرد. این مهاجرت او ان چنان در روح و جان او اثر داشته است که او هنوز خود را یک مهاجر می داند و بارها و بارها گفته است که من را مهاجر شماره ی 0 بنامید. او می گوید که من با توجه به شرایطی که به امریکا مهاجرت کردم 0 امین نفری بودم که مهاجرت کردم و بعد از اینکه در این کشور اقامت دائم گرفتم توانستم به ترتیب تمام خانواده ام را هم به امریکا بیاورم.

حضور موری اسکندانی در مسابقات جهانی پوکر

با توجه به فعالیت های موری اسکندانی در زمینه ی مستند سازی او در زمینه ی مسابقات جهانی پوکر نیز بسیار خوش درخشیده است و توانسته کسب موفقیت هایی را داشته باشد. او در سال ۱۹۸۵ برای اولین بار در مسابقات جهانی پوکر شرکت کرد و شرکت در این مسابقات را تا سال ۲۰۱۹ هم ادامه داده است و از این مسابقات توانسته جوایز نقدی زیادی را از ان خود کند. برد های موری اسکندانی روی شهرت و محبوبیت او هم در دنیای پوکر و هم در دنیای مستند سازی تاثیر بسیار داشته است.

درامد موری اسکندانی

مسلما دنیای پوکر برای قهرمانات این رشته دنیای پر درآمدی است. موری اسکندانی در تمام این سال هایی که در این زمینه فعالیت کرده است توانست مبلغی حدود ۸۰۰ هزار دلار را از مسابقاتی که در آن حضور داشته است بدست بیاورد. از بیشترین جایزه های کسب شده توسط او می توان به اخرین مسابقه ی او اشاره کرد که در ان موری با برد شیرین خود توانست ۱۲۸ هزار دلار را کسب کند. ویکی پیدیا موری اسکندانی در این راستا توضیحاتی ارائه نموده است.

بدنیست بدانید که بیشتر درآمد این بازیکن از شرکت در تورنمنت پوکر مهیا شده است و توانسته با درآمد از این بازی ها به شهرت مثال زدنی برسد.

مصاحبه با موری اسکندانی
Mori Eskandani

مصاحبه با موری اسکندانی

موری اسکندانی در مصاحبه هایی که بارها و بارها با شبکه های خبری انجام داده است از تنهایی روزهایی می گوید که برای اولین بار به کالیفرنیا امده بود. او می گوید نبود دوستان و خانواده ام مرا بسیار آزار می داد و بعد از آن آزار دهنده ترین موضوع بلد نبود زبان انگلیسی به صورت کامل بود ولی الان که به گذشته نگاه می کنم می بینم که تحمل تمام این سختی ها ارزشش را داشت و من الان از موفقیتی که دارم رضایت کامل را دارم.

موری اسکندانی و آنتونیو

موری اسکندانی و آنتونیو در رقابت های امسال حاشیه های زیادی داشتند و با کری خوانی های زیاد برای هم شاخ و شونه کشیده اند ولی رقابت های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سر انجامی نا مشخص دارد و اتاق های پوکر فعلا بسته اند مگر در رقابت های آنلاین که هنوز پا بر جاست ولی بازی های پوکر در این دو سال اخیر از شور و حال آن کاسته شده و باید دید چه چیزی در انتظار این رقابت هاست.

سوالات متداول

موری اسکندانی متولد کی و کجا است؟

او که از معروف ترین پوکر بازان جهان است، در بهمن ۱۳۳۴ در کشور ایران متولد شده است.

شهرت موری اسکندانی در چه زمینه ای است؟

او از کودکی بازی پوکر انجام می داده ولی از جوانی این کار را به صورت حرفه ای دنبال کرد تا این که توانست با پیرروزی در مسابقات مختلف شهرت زیادی پیدا کند البته او در زمینه ی مستند سازی برای پوکر نیز شهرت دارد.

موری اسکندانی در کدام دوره از زندگی اش ایران را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد؟

در اوایل جوانی حدودا در ۱۸ سالگی بود که در ایران انقلاب شد و پدر و مادر موری او را به کالیفرنیا فرستادند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *