معنی اینفلوئنسر چیست و تاثیر گذار های ایرانی چه کسانی هستند؟

معنی اینفلوئنسر یکی از واژه هایی می باشد که چند سالی است در فضای مجازی دیده و شنیده می شود. برای خیلی، این واژه نامفهوم است و ممکن است درک درستی از این افراد اینفلوئنسر نداشته باشند. با این حال خیلی از همین افراد، این اینفلوئنسر ها را در فضای مجازی دنبال می کنند، بدون آنکه درکی از اسم آن ها داشته باشند. اینفلوئنسر ها در واقع همان افراد پرفالوور فضای مجازی هستندکه ما از صفحات آن ها بازدید کرده و یا پست های آن ها را مرور می کنیم. این افراد با شخصیت های اخلاقی متفاوت در حال تولید محتوا برای کاربران خود هستند. لذا یکی از مهم ترین کارهای آن ها پیدا کردن مطلب جدید و یا جالب برای مخاطبانشان است. در این مقاله در مورد این اشخاص مطالبی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

معنی اینفلوئنسر چیست؟

معنی اینفلوئنسر چیست؟

افراد اینفلوئنسر به اشخاصی گفته می شود که قدرت کلام بالایی دارند، می توانند با نوشته و یا حرف خود تاثیر زیادی برروی فرد خواننده بگذارند. این کلمه اول در یوتیوب مطرح شد و بعد از آن به سایر فضاهای مجازی ورود کرد. در سال 2000 افرادی که در یوتیوب فعالیت خود را شروع کرده بودند، با پیام های طنز و جذب کننده سعی در بالا بردن اشتراک مردم در دیدن پیام هایشان داشتند. لذا اولین بار این افراد از یوتیوب کار خود را شروع کردند.

نکته ای که در مورد اینفلوئنسرها وجود دارد، تاثیرگذاشتن آن ها بر افراد در دنیای مجازی است. در دنیای حقیقی، انسان می تواند از افراد مختلف تاثیر بپذیرد. پدر و مادر شاید مهم ترین اشخاص باشند. در دنیای مجازی شما کلامی را می خوانید که نه نویسنده آن را می شناسید و نه حس و درکی از او دارید. لذا اینفلوئنسر کار سختی را در پیش دارد.

یکی از بهترین مشاغلی که برای این افراد پیش بینی می شود، شغل بازاریابی می باشد. در بازاریابی حضوری، با استفاده از قدرت کلام و آوا می توان بر خریدار تاثیر گذاشت. حال در فضای مجازی فقط می توان  از حروف و کلمات همراه با عکس بهره برد. به همین دلیل افرادی که کار مارکتینگ را در فضای مجازی انجام می دهند، باید توانایی لازم را داشته باشند.

ویژگی مهم دیگری که اینفلوئنسر ها دارند، بیان عقاید و نظراتشان در تولید محتوا است. به عنوان مثال شخصی که در مورد یک محصول محتوا تولید می کند تا آن را در معرض فروش قرار دهد، تجربه شخصی اش از آن محصول را می تواند بیان کند. لذا این عامل هم به کار اینفلوئنسری کمک می کند. اینفلوئنسر ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است.

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ
  2. اینفلوئنسر بیوتی
  3. اینفلوئنسر مدلینگ و …
معنی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

معنی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

همان طور که اشاره شد، در فضای مجازی برای فروش یک محصول نیاز به معرفی آن و ایجاد رغبت در خریدار است. بین دو محصول که یکی فقط عکس و قیمت دارد و دیگری علاوه بر این دو از توصیف محصول، ویژگی ها و خواص آن و کاربردش توضیح می دهد، محصول دوم جذاب تر است. کار اینفلوئنسر مارکتینگ همین می باشد. او باید کاری کند تا محصول یا هر عامل دیگری را آن قدر جذاب کند که مخاطب را جذب کند.

به عنوان مثالی دیگر شخصی را در نظر بگیرید که وظیفه تبلیغ برای فروش بلیط کنسرت را دارد. این شخص باید در بین سایر کنسرت هایی که برگزار می شود، محتوای جالبی را ایجاد کرده و با ذکر مطالب مفید و مختصر، علاقه مندان به کنسرت را به سمت آن جذب کند.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این روش فروش محصول، هزینه کم و بازدهی بالای آن است. به عنوان مثال اگر بخواهید برروی یک بیلبورد در شهر یک محصول را تبلیغ کنید، هزینه بالایی در حد 200 میلیون باید بپردازید. در حالی که همان محصول در فضای مجازی علاوه بر اینکه هزینه کمی دارد، مخاطبان زیادی را به پیام دادن برای خرید مجاب می کند. سایت دیوار نمونه ای از سایت های مهم است که نشان دهنده اهمیت این عامل می باشد. برخی از افراد تاثیر گذار ایرانی را می توان افرادی نظیر مهلا زمانی در طراحی لباس، هلیا زمانی در رقص و ملیکا زمانی در رسته مدلینگ اشاره کرد.

معنی بیوتی اینفلوئنسر چیست؟

معنی بیوتی اینفلوئنسر چیست؟

تا اینجا با نوعی از اینفلوئنسر آشنا شدیم که یا محتوای جذاب برای سایت یا صفحه خود ایجاد می کند و یا با ایجاد محتوایی جذب کننده، سعی در فروش محصول خود را دارد که اینفلوئنسر مارکتینگ نامیده شد. نوعی دیگر از اینفلوئنسر ها به نام اینفلوئنسر های زیبایی یا بیوتی شناخته می شوند. این افراد به دلیل چهره زیبای خود، به تبلیغ وسایل آرایشی و میکاپ می پردازند. در ایران افراد زیادی هستند که این کار را انجام می دهند، اما تعدادی از آن ها معروف تر می باشند. از این افراد به صدف بیوتی، الناز گلرخ، ملینا تاج، شبنم نظیف، گیسو دیبا، شادی بیوتی و … می توان اشاره کرد.

معنی لغت اینفلوئنسر چیست؟

لغت اینفلوئنسر در انگلیسی به صورت influencer نوشته شده و به معنای تاثیرگذار است. لذا همان طور که اشاره شد، فردی که این کار را برعهده دارد، باید بتواند بسیار تاثیر گذار باشد. نکته ای که لازم به ذکر است،گاهی اوقات این افراد را با شاخ های مجازی مقایسه می کنند.  در نگاه اول درست است، زیرا که شاخ های مجازی هم تاثیرگذارند. اما بررسی دقیق تر نشان می دهد که مسیر این دو برای تاثیر گذاری متفاوت است. شاخ مجازی ممکن است از راه های خلاف شرع سعی بر این کار داشته باشد. ویکی پیدیا اینفلوئنسر مارکتینگ را به صورت مشابهی تعریف نموده است.

معنی بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

بلاگر ها دیگر اشخاصی هستند که تولید محتوا می کنند. این اشخاص هم گاهی اوقات در سایت های خود برای فروش محصولی تبلیغ کرده و کار بازاریابی را انجام می دهند. به همین دلیل در نگاه اول ممکن است اینفلوئنسر و بلاگر ها یک گروه در نظر گرفته شود، در حالی که اشتباه است. تفاوت اساسی این دو گروه این است که اینفلوئنسر ها علاوه بر تولید محتوا در سایت، در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام هم فعالیت دارند. در حالی که بلاگر ها در سایتی که دارند، تولید محتوا کرده و از سایر فضاهای مجازی استفاده نمی کنند. به همین دلیل است که بیوتی اینفلوئنسر داریم، در حالی که بلاگر بیوتی وجود ندارد.

معنی اینفلوئنسر اینستاگرامی چیست؟

معنی اینفلوئنسر اینستاگرامی چیست؟

اینفلوئنسر اینستاگرام شخصی است که کار خود را در اینستاگرام انجام می دهد. اینفلوئنسر بیوتی نمونه ای از این گروه است. این دسته بزرگترین گروه اینفلوئنسر ها هستند. اینستاگرام امروزه به یکی از بزرگترین شبکه های مجازی تبدیل شده است که کاربران زیادی را دارد.

البته تنها اینستاگرام مورد پسند و محبوب این افراد نیست و یوتیوب هم دیگر فضای مجازی مورد علاقه این افراد است. با مروری در این صفحات، به افراد زیادی می رسید که اینفلوئنسر هستند. البته نحوه فعالیت این افراد در این دو فضای مجازی مختلف است. در یوتیوب بیشتر فعالیت اینفلوئنسر ها برروی خبر های داغ و مهم است. در حالی که در اینستاگرام بیشتر برروی پیام های جذاب و محتواهای مفرح کار می کنند.

اینفلوئنسر مدلینگ کیست؟

اینفلوئنسر مدلینگ هم از دیگر انواع این حرفه بوده که مشابه بیوتی است. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، مدل بوده و به دلیل چهره و اندام خود، توانسته اند این شغل را داشته باشند. این افراد در فضاهای مجازی با تبلیغ یک برند، نقش مدل را بازی می کنند.

افرادی که در فضای مجازی نقش مدل را داشته و نسبت به سایر مدل ها معروف تر هستند را سلبریتی مدل می نامند. از جمله سلبریتی های مدل به بعضی از بازیگران سینما هم می توان اشاره کرد. این افراد به دلیل شهرت خود کار مدلینگ را برعهده دارند.

اینفلوئنسر بلاگر کیست؟

بلاگر و اینفلوئنسر دو واژه کاملا متفاوت است که در بخش های قبل به تفاوت آن ها اشاره شد. بلاگر شخصی است که برای سایت خاصی مانند یک شرکت تولید محتوا می کند. به عنوان مثال شرکت ذوب آهن اصفهان برای ارائه محصولات خود نیاز به بلاگر هایی دارد تا در سایت شرکتش، محتواهای لازم مانند ویژگی محصولات، قیمت و … را درج کنند. اینفلوئنسر هم شخصی است که در فضای مجازی کار می کند و در آن جا به مشتریان خود خدمات می دهد.

اینفلوئنسر بلاگر ها دسته ای هستند که هر دوکار را باهم انجام می دهند. به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که علاوه بر ایجاد سایت خصوصی خود که در آن اطلاعات اولیه درج شده است، در اینستاگرام هم صفحه ای را راه اندازی کرده تا بیشتر در مورد محصولاتش تبلیغ کند. لذا شخصی که این کار ها را برعهده دارد، اینفلوئنسر بلاگر است.

در نهایت لازم به ذکر است که شما هم برای هر محصول خود می توانید یک اینفلوئنسر باشید. برای این کار کافی است با ایجاد یک حساب کاربری در فضای مجازی مانند اینستاگرام و ایجاد یک محتوای جالب و تاثیرگذار، مشتری خود را پیدا کرده و بعد از آن به توسعه کسب و کار خود بپردازید. هم اکنون اینفلوئنسر مارکتنیگ های زیادی در اینستاگرام فعال هستند و از این فضای مجازی، نهایت بهره را می برند.

سوالات متداول

معنی اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر ها اشخاصی هستند که تاثیرگذاری بر یک کاری در فضای مجازی را برعهده دارند.

معنی اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ کار فروش محصول را در فضای مجازی با استفاده از تولید محتوای گیرا دارد.

معنی لغت اینفلوئنسر چیست؟

لغت influencer به معنای تاثیرگذار است.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر چیست؟

اینفلوئنسر در فضای مجازی مانند اینستاگرام و یوتیوب و … فعالیت دارد، در حالی که بلاگر در سایت وبلاگ می نویسد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *