شطرنج چیست و بهترین سایت های ارائه کننده شطرنج چه سایت هایی هستند؟

شطرنج از جمله بازی های فکری و چالشی است که با به چالش کشیدن هوش بازیکن او را متمرکز می سازد. این بازی قدمت طولانی دارد و در این مقاله قصد داریم به بررسی ان بپردازیم. تا انتهای مقاله همراهمان باشید تا این بازی را معرفی نماییم‌.

بازی شطرنج چیست؟

بازی شطرنج چیست؟

در پاسخ به این سوال که بازی شطرنج از کجا آمده، باید در ابتدا به ماهیت این بازی بپردازیم. این بازی به صورت دو نفره بازی می شود. در گذشته این بازی با نام چترنگ شناخته شده بود و با همین مهره های اصلی امروزی بازی می شد. مهره هایی با نام های وزیر و شاه و سرباز و قلعه و فیل و اسب که تا امروز تغییر چندانی نکرده اند. جذابیت این بازی تا کنون بیشتر از سابق شده است و افراد بسیاری سعی در یادگیری ان داشته اند.

جالبی این بازی به آن است که تمام مراحل این بازی چالشی است و قدرت فکر بازیکنان را به خود درگیر می کند. اما نکته قابل توجه این بازی نیز ان است که هر بازیکن در هر جای بازی احساس کرد که می خواهد کنار بکشد، اجازه این کار را دارد و بازی را به نفع حریف خود به پایان می رساند. البته این اتفاق به ندرت می افتد زیرا اکثرا بازیکنان این بازی تا اخرین فرصت خود رقیب را به چالش می کشند و از قدرت فکر خود استفاده می کنند. این بازی از سه مرحله تشکیل شده است.

گشایش در بازی

شروع بازی، که نام دیگر ان گشایش است، وسط بازی و آخر بازی سه بخش این بازی را تشکیل می دهند. هر مرحله برای بازیکنان از اهمیت خاص خود برخوردار می باشد. این بازی از یک سری تاکتیک و تکنیک برخوردار است و با یادگیری این تاکتیک ها، این بازی تبدیل به یکی از چالشی ترین و در عین حال جذاب ترین بازی های فکری و قدرتی می شود.

ویژگی های یاد گرفتن شطرنج چه می باشد؟

بازی شطرنج حرفه ای نیاز به آموختن یک سری از تاکتیک ها و مراحل این بازی دارد. با آموختن این تاکتیک ها در ابتدا باید یک سری مراحل ابتدایی را پشت سر بگذارید، تا بتوانید به صورت پیشرفته بازی کنید. یک قانون که چه مبتدیان بازی چه افراد پیشرفته در این بازی از ان مطلع اند، ساعت شطرنج می باشد. ویکی پیدیا شطرنج را از دید های دیگری بررسی کرده که می توانید سری به این مقاله نیز بزنید.

ساعت کنترل کننده زمان بازی

این ساعت کنترل کننده زمان بازی است و بنا به کیفیتی که دارد، قیمت ان متفاوت می باشد. این بازی بنا بر قوانین مبتدی که دارد، به بازیکنان مبتدی آموزش داده می شود‌. شاید بتوان گفت که مهم ترین گام برای پیشرفت در این بازی، دانستن چگونگی شروع این بازی با کدام حرکت است. استراتژی ها و شناخت تمامی قوانین همه از ضرورت هایی است که مبتدیان این بازی باید آموزش ببینند.

بازی شطرنج چیست؟

فیلم های منتشر شده برای شطرنج و شطرنج بازان چه نام دارند؟

تا کنون فیلم های بسیاری به صورت مستند و به صورت آموزشی برای هر سطح از بازیکنان این بازی طراحی شده است که می توان با خرید ان ها و یا دانلود به صورت دوبله و یا همراه زیرنویس از ان ها استفاده نمود. در این قسمت به سه نمونه از این فیلم ها می توانیم اشاره نماییم.

  • شطرنج باد
  • شطرنج باز
  • ملکه گمبیت
شطرنج آنلاین با پول و بدون پول به چه نحوی است؟

شطرنج آنلاین با پول و بدون پول به چه نحوی است؟

بازی های شطرنج بسیاری تا کنون در اختیار شطرنج بازان قرار گرفته است. این بازی ها به دو صورت آنلاین و غیر آنلاین و همینطور رایگان و یا با پرداخت پول قابل استفاده می باشند. این راه یکی از راه های مناسب برای یادگیری این بازی و افزایش سطح اطلاعات و مهارت بازیکنان می باشد. بازی شطرنج به انگلیسی، Chess نامیده می شود و شطرنج فارسی در گذشته چترنگ نیز نامیده می شد.

این بازی ها در نرم افزار های گوگل پلی و گلکسی استور و یا اپ استور به صورت آتلاین و یا غیر آنلاین قابل دانلود می باشند. البته بعضی از این بازی ها برای باز شدن بقیه مراحل ان نیاز به پرداخت هزینه دارند و کاملا رایگان نمی باشند. از جمله این بازی ها می توان به شطرنج بالانجلیزی و شطرنج اون لاین اشاره نمود.

شطرنج فارسی

شطرنج در ایران، با کمی تغییر در قوانین بازی، جایگاه ویژه خود را یافته است. چترنگ واژه ای است که ایرانی ها به این بازی می گویند. شطرنج فارسی نیز از زمانی وارد ایران شد که عرب ها ایران را تصاحب کردند و از قرن نهم بود که این بازی وارد ایران شد و بیشتر بین افراد ثروتمند رواج پیدا کرد. شطرنج انگلیسی در اروپا دستخوش تغییرات زیادی شده بود. به طوری که این بازی در اروپا قوانین ویژه ای پیدا کرده بود.

بهترین سایت های ارائه دهنده شطرنج شرطی چه سایت هایی هستند؟

سایت هایی نظیر سایت تاینی بت و سایت هات بت برخی از معدود سایت هایی هستند که این بازی را برای علاقه مندانشان ارائه کرده اند و شما می توانید به صورت شرطی از این بازی کسب درآمد داشته باشید.

آموزش شطرنج

آموزش شطرنج

بازی شطرنج از چندین قواعد ساده و در عین حال اساسی تشکیل شده است. در ابتدا باید حرکات مهم مهره های شطرنج را بدانیم. در ابتدا باید با مهره سرباز آشنا شویم که نوع حرکتش تنها مستقیم است و جز حرکت اولش که دو حرکت مجاز است، اجازه دارد یک گام جلو بردارد. در ادامه به طریقه حرکت دیگر مهره ها می پردازیم. فیل حرکتی اوریب دارد و قلعه حرکتی مستقیم دارد. این دو به هر میزانی که بخواهند می توانند حرکت کنند و هیچ محدودیتی در حرکتشان دیده نمی شود. اسب نیز حرکتی L مانند دارد.

حرکت وزیر چگونه می باشد؟

وزیر نیز می تواند مانند فیل و قلعه حرکت کند و به خاطر این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. ارزش فیل و اسب همانند هم است و بیشترین ارزش را وزیر دارد و بعد از ان قلعه می باشد. شاه هم کم ترین ارزش را از نظر قدرت جا به جایی دارد.

دانلود بازی شطرنج

بازی شطرنج را می توان از سایت های دانلود بازی دریافت نمایید. این بازی برای همه در دسترس است و قابل دانلود می باشد. تا کنون کتاب هایی با عنوان شطرنج و دیگر عناوین مشابه به چاپ رسیده اند، که بعضی ایرانی و بعضی خارجی بوده اند. رمان شاه شطرنج از جمله رمان هایی است که بسیار مورد استقبال واقع شده است.

قوانین شطرنج چیست؟

در این بازی، تنها راه شکست دادن حریف، کیش و مات کردن او است. در ابتدا حریف با در خطر قرار دادن شاه، شما را کیش می کند. در ان هنگام است که شما باید از ان موقعیت خارج شوید و اگر نتوانید در زمان معین ان کار را انجام دهید، مات می شوید و مغلوب حریف خود می شوید. در حالت کلی شما سه راه را می توانید برای رفع کیشی انجام دهید.

می توان در قدم اول مهره ای که باعث کیشی شده است را بزنیم. در قدم دوم می توانیم مهره شاه را حرکت دهیم و یا مسیری که باعث کیشی شده است را مسدود نماییم و با مهره ای دیگر ان راه را پر کنیم و مانعی بر سر راه مهره کیشی و شاه بگذاریم. اما اگر هر سه راه را امتحان کردید و باز هم موفق نشدید، در ان لحظه است که مات می شوید و بازی به نفع مات کننده به پایان می رسد.

چگونه شاه را با زیرکی نجات دهیم؟

روشی که ما پیشنهاد می دهیم، این است که از کیشی جلوگیری نمایید. شاه را گوشه ای گیر نیندازید. سعی کنید مهره های زیادی کنار ان نگه ندارید تا شاه قدرت جابه جایی بالایی داشته باشد. مهره هایی که قدرت جابه جایی بالایی دارند، مانند وزیر و قلعه را کنار شاه داشته باشید و این که شاه خود را از کیشی در امان نگه دارید، از کیش کردن حریف خود نیز مهم تر بدانید.

بازی شطرنج آنلاین

بازی شطرنج آنلاین

بازی شطرنج را می توانید به صورت انلاین انجام دهید و از ان لذت ببرید، زیرا این بازی با شرایط مشابهی که برایتان ساخته است، شبیه سازی خوبی نموده و توانسته است که حتی به مبتدیان این بازی قوانین ابتدایی را اموزش دهد.

بازی شطرنج برای اندروید

اندروید تا کنون بازی های مختلفی را در زمینه شطرنج در اختیار علاقه مندان این بازی قرار دهد. می توانید این بازی را از گوگل پلی و گلکسی استوری دانلود و نصب نمایید. دانلود بازی شطرنج اندروید از جمله عناوینی است که می توانید با سرچ ان، این بازی را دریافت نمایید.

بازی شطرنج برای اپل

اپل از جمله سیستم عامل هایی است که توانسته بازی های مختلف شطرنج را در اپل استور در اختیار مخاطبان این بازی قرار دهد.

بازی شطرنج برای کامپیوتر

دانلود بازی شطرنج برای ویندوز 10 از جمله عناوینی است که تا کنون چندین بار در اینترنت مورد جستجو قرار گرفته و علاقه مندان این بازی به جستجوی ان پرداخته اند. با سیستم ویندوز نیز این بازی به راحتی در اختیارتان قرار گرفته می شود.

بازی شطرنج دو نفره

برای بسیاری از افراد سوال است که بازی شطرنج چگونه است و برای جواب دادن به این که بازی شطرنج چگونه است، باید بدانیم که این بازی، بازی دو نفره است که تماما به بالا بردن سطح دقت و تمرکز بازیکنان توجه کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این بازی بپردازیم.

سوالات متداول

شطرنج میان چند نفر بازی می شود؟

این بازی دو نفره است و بسیار توجه و تمرکز بازیکنان را بالا می برد. این بازی هوش بازیکنان را به چالش نی کشد و بسیار سرعتی است.

ارزش مهره های شطرنج چگونه است؟

ارزش مهره وزیر از تمامی مهره ها بیشتر است و بعد از ان قلعه و بعد از ان، فیل و اسب در یک رده و بعد سرباز ارزش گذاری می شوند.

روش های رفع کیشی چه می باشد؟

با زدن مهره ای که باعث کیشی شده و با حرکت دادن شاه و همچنین مسدود کردن راهی که باعث کیشی شاه شده، می توانیم از کیشی خارج شویم و از ماتی جلوگیری نماییم.سوالی اضافه کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *