تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در فضای مجازی شامل چه مواردی می شود؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر، یکی از مقوله هایی می باشد که افراد در دنیای مجازی با ان درگیر شده و سروکار دارند. اینکه شاخ اینستاگرام دقیقا چه کاری انجام می دهد و یا اینفلوئنسر چه کسی می باشد مسئله ایست که می خواهیم در این مقاله به ان بپردازیم. همچنین شباهت ها و تفاوت های اینفلوئنسر و نیز تفاوت این دو در لغت و در فضای مجازی و واقعی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر چیست؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر چیست؟

شاخ در دنیای مجازی، عموما به کسی گفته می شود که هیچ کار مفیدی تقریبا انجام نمی دهد. او نه تنها کار مفیدی انجام نمی دهد بلکه برای تبدیل شدن به یک فرد مشهور مجازی و یا سلبریتی و یا شاخ مجازی، دست به کار های نامعقول و ناهنجار نیز می زند.

این فرد با این کار قصد در جذب فالوور دارد و خب می دانیم هرچه فالوور بیشتر باشد رقم کسب در امد نیز بالا خواهد رفت. این فرد هدفی به جز در اوردن پول از فضای مجازی نداشته و فقط به اهداف مالی فکر می کند.

اما اینفلوئنسر، همان طور که از لغت پیداست، شخصی است که در جهت بهبود یک کار پیش می رود. در واقع اینفلوئنسر کسی است که به کمک فضای مجازی می خواهد رشته فعالیت خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهد. برای درک بهتر معنی اینفلوئنسر از این لینک استفاده کنید.

اینفلوئنسر ها با اشنایی افراد در حوزه های مختلف کاریشان یک تیر و چند نشان می زنند. یعنی هم تقریبا شاخه فعالیتشان را به عموم مردم معرفی می کنند و هم از این طریق در فضای مجای فعالیت زیادی دارند و هم با کسب فالوور از اینستاگرام نیز درامد کسب می کنند.

در واقع تفاوت شاخ و اینفلوئنسر را می توان در تعیین اهداف ان ها و مسیری که در ان قدم می گذارند دانست. یعنی شاخ های مجای هیچ کاری مفیدی در این دنیای بی نهایت انجام نمی دهند و فقط با انجام کار های بی سرو ته قصد در بالا بردن دنبال کنندگان خود را دارند.

اما اینفلوئنسر ها، در جهت بهبود بخشیدن و به شغل خود و استفاده صحیح از دنیای مجازی و هم چنین بهبود بخشیدن به کارایی فضای مجای عمل می کنند.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در اینستاگرام چه می باشد؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در اینستاگرام چه می باشد؟

شاخ و اینفلوئنسر در اینستاگرام بسیار تفاوت دارند. این تفاوت به قدری چشم گیر می باشد که حتی افراد عامه نیز به طور خود جوش و طبق یک قانون نانوشته دست به این تقسیم بندی زده اند.

شاخ های مجای مانند خیلی از افراد در اینستاگرام فعالیت دارند اما خب هیچ کار مفیدی را انجام نمی دهند. یعنی هیچ اطلاعات و داده ای به فرد مخاطب منتقل نمی کنند و جز انجام دادن یک مشت فعالیت بی سر و ته تقریبا هیچ کار دیگری انجام نمی دهند.

اما اینفلوئنسر ها در دنیای مجای و هم چنین در اینستاگرام، نه تنها به فعالیت مفید مشغولند بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه های مختلف وارد دنیای مجازی می کنند و هم چنین سوالات بسیاری از مخاطبان را در شاخه های مختلف به وسیله فعالیت خود بر طرف می کنند و به ان پاسخ می دهند.

البته باید گفت که شباهت یا شباهت هایی بین افراد شاخ و اینفلوئنسر نیز وجود دارد. این شباهات را می توان در پیگیر بودن ان ها در فضای مجازی و فعالیت زیاد انان در مجازی یافت کرد.

این دو دسته از افراد به این دلیل که به وسیله اهداف خود و مسیر خود سر و کار زیادی با اینستاگرام و مجازی دارند، در این مورد به هم نیز شبیه هستند.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در شاخه مدلینگ چیست؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در شاخه مدلینگ چیست؟

شاخ ها و اینفلوئنسر ها در شاخه های متفاوتی نیز فعالیت می کنند. البته هستند افرادی که در یک شاخه به دو دسته تقسیم بندی می شوند. مثلا در شاخه مدلینگ افراد هم اینفلوئنسری کار می کنند و هم شاخ می باشند. در ادامه به ده مورد از این افراد اشاره خواهیم کرد که پنج موردشان اینفلوئنسر مفید و پنج مورد دیگر صرفا شاخ مدل نما می باشند.

نهال سلطانی جزو دسته بندی تفاوت شاخ و اینفلوئنسر

نهال سلطانی، یکی از اینفلوئنسر های مدل می باشد که او بدون ایجاد هیچ حاشیه ای و صرفا برای کار مدلینگ و معرفی برند های مطرح و معتبر در فضای مجازی فعالیت می کند.

ارمیا قاسمی

ارمیا قاسمی یکی از بی حاشیه ترین مدل ها می باشد که تا کنون فقط از وی عکس منتشر شده است و او نیز اینفلوئنسری می باشد که خیلی ارام و ساکت وبه دور از حاشیه در حال فعالیت و زندگی می باشد.

حمید فدایی جزو دسته بندی تفاوت شاخ و اینفلوئنسر

از دیگر مدل های جذاب و سلبریتی و اینفلوئنسر، حمید فدایی می باشد. وی نیز با کار در حرفه مدلینگ روزگار را سپری می کند و از وی نیز به عنوان یک اینفلوئنسر بی حاشیه یاد می شود.

فهمیه جزو دسته بندی تفاوت شاخ و اینفلوئنسر

فهمیه مدل زیبای ایرانی می باشد. او نیز مانند دیگر مدل های ارام و ساکت به کار در دنیای مجازی پرداخته و از این طریق هم شهرت به دست اورده است و هم به کسب در امد مشغول است.

انسیه رحمانی

انسیه رحمانی، باربی و مدل زیبای ایرانی می باشد، او با کار در حرفه مدلینگ نیز بسیار معروف شده است اما هیچ گاه کاری نکرده که به عنوان یک شاخ مجازی از او یاد شود.

اناشید حسینی

اناشید حسینی، تقریبا یک شاخ مجازی محسوب می شود که به دلیل تیپ های شاد ولی با حجابی که می زند بسیار معروف شده است. از ان جایی به این شخصیت شاخ مجازی می گوییم که همانند دیگر شاخ ها دست به کار های زیرپوستی زده است. این کار های اناشید حسینی توسط امین فردین خبرنگار اینستاگرامی پیگیری شد و به قول معروف پته وی را روی اب ریخته است.

مینا نامدار

مینا نامدار شاخ پر حاشیه فضای مجازی می باشد. او نیز با وجود اینکه یک مدل می باشد اما با انجام دادن کار های جنجالی تبدیل به یک شاخ مجازی شده است.

نیلی افشار

نیلی افشار، همسر پویان مختاری می باشد. او نیز، به عنوان یک مدل فعالیت می کند اما هیچ گاه نمی توان از وی به عنوان یک اینفلوئنسر دانست.

مینا وکیلی

مینا وکیلی نیز، یکی از مدل های ایرانی ساکن لندن می باشد. او نیز کار های جنجالی زیادی کرده است که از عنوان اینفلوئنسری دور شده است.

ملانیا جزو دسته بندی تفاوت شاخ و اینفلوئنسر

ملانیا، مدل و شاخ مجازی می باشد. وی نیز با گذاشتن لایو های مختلف با دیگر شاخ های مجازی خود به خود لقب شاخ را برای خود فرا خواند.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در شاخه بلاگری در چه چیزی است؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در شاخه بلاگری در چه چیزی است؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در شاخه بلاگری، در نوع عملکرد اینان می باشد. اینفلوئنسر همان طور که گفته شد، عملکرد مثبتی در فضای مجازی دارد اما بلاگر می تواند هم مانند شاخ های مجازی عمل کند و هم می تواند مانند اینفلونسر ها یک عملکرد مثبت داشته باشند.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در دنیای واقعی چیست؟

اینفلوئنسر ها و شاخ های مجازی در دنیای واقعی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. مثلا اینفلوئنسر ها در دنیای واقعی، به دنبال تحقق بخشیدن به اهدافشان و پیدا کردن راه های مناسب در جهت کارشان و به دنبال افزودن اطلاعات جدید در مجازی می باشند.

اما شاخ های مجازی، بدون در نظر گرفتن مورد خاصی، تنها به دنبال این هستند که چگونه بتوانند جلب توجه بیشتری را برای خود کسب کنند.

نمونه هایی از تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

در قسمتی قبل تر تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر گفته شد. حال می خواهیم با پنج مورد از این افراد اشنا شویم.

نواب ابراهیمی

نواب ابراهیمی، از اینفلونسر های موفق می باشد که در اینستاگرام دنبال کنندگان زیادی دارد. وی یکی از افرادی می باشد که به شغل خود بسیار علاقه دارد.

الناز گلرخ

از دیگر بلاگر های ایرانی، الناز گلرخ می باشد. وی یکی از بیوتی بلاگر هایی می باشد که در اینستاگرام فعالیت بسیار گسترده ای دارد.

میلاد قاسمی خواه

میلاد قاسمی خواه، یکی از افرادی می باشد که در زمینه واینری و بلاگری در زمینه طنز بسیار معروف می باشد و کلیپ هایش بسیار وایرال شده است.

سوگند بشارت

سوگند بشارت، یکی از افرادی است که در زمینه مدلینگ بسیار موفق شده است. وی یکی از بلاگر های مطرح می باشد.

هدی رستمی

از دیگر اینفلوئنسر های موفق، هدی رستمی می باشد. هدی رستمی نیز یک بلاگر و اینفلوئنسر در زمینه گردشگری می باشد.

سوالات متداول

اینفلوئنسر به چه کسی می گویند؟

اینفلوئنسر به کسی می گویند که در فضای مجازی فعالیت زیادی دارد و در جهت بهبود کارایی شغل خویش در فضای مجازی عمل می کند و شغل خودش را به دیگران معرفی می کند.

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در چه چیزی می باشد؟

تفاوت شاخ و اینفلوئنسر در نوع عملکردشان می باشد. مثلا شاخ های مجازی هیچ کار مفیدی را انجام نمی دهند اما اینفلوئنسر ها یک سری داده و اطلاعات مفید به فضای مجای وارد می کنند.

به چه کسی بلاگر گفته می شود؟

بلاگر به شخصی گفته می شود که در فضای مجازی فعالیت زیادی دارد و در فضای مجازی کسب در امد می کند.

شاخ های مجازی به چه کسانی گفته می شود؟

شاخ مجازی، به شخصی گفته می شود که در مجازی و مخصوصا در اینستاگرام فعالیت زیادی دارد. این شخص تنها به جهت معروفیت فعالیت می کند و هیچ کار مفید دیگری انجام نمی دهد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *