بیوگرافی مایکل جردن و همسرش به همراه بررسی ثروت مایکل جردن اسطوره بسکتبال

اگر برای شرط بندی روی بسکتبال nba اقدام کرده باشید این را به خوبی می دانید که مایکل جردن بازیکن افسانه ای لیگ حرفه ای ان بی ای است که از او به عنوان بزرگترین بازیکن تاریخ این مسابقات یاد می شود. همچنین او توانسته در دوران حرفه ای خود به جوایز فردی و تیمی بسیاری دست یابد. کارشناسان او را به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن این مسابقات یاد می کنند اما برخی ها هم این گفته را بسیار اغراق آمیز می دانند. در ادامه به بیوگرافی از بزرگ مرد می پردازیم.

مایکل جردن کیست

مایکل جردن کیست

بازیکن حرفه ای سابق بسکتبال می باشد که اهل کشور آمریاک است. در حال حاضر او را به عنوان یک کارآفرین نیز می شناسند. همچنین او مالک باشگاهی به نام شارلوت هورنتز می باشد که یکی از باشگاه های بسکتبال است. وی در 15 فصل متوالی در این مسابقات حضور داشته و سابقه بازی برای تیم های شیکاگو بولز و واشنگتن ویزاردز را نیز در کارنامه دارد. او یکی از موفق ترین بازیکنان بسکتبال بوده است. مایکل را در کنار محمد علی کلی بوکسور افسانه و پله بازیکن فوتبال، سه شخصیت تاریخی  ورزشی قرن بیستم دانستند که تاثیر زیادی روی ورزش های خود در سطح جهانی گذاشته اند. در دوران این بازیکن بازیکنان بزرگ دیگری نیز در تیم های مقابل بازی می کردند که یکی از دلایل مطرح شدن او این مسئله بود. کارشناسان می گفتند که او همیشه از بقیه بازیکنان یک سر و گردن بلند تر بود.

مایکل جردن ایدز دارد ؟

مایکل جردن ایدز دارد به سوال رایج این روزهای طرفداران این بازیکن مشهور تبدیل شده است. او یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال ان بی ای بوده است و بدون شک هواداران بسیاری دارد. زمانی که در میدان مسابقات قرار می گرفت افراد زیادی برای تماشای بازی او به ورزشگاه می رفتند و همیشه بازی های او دیدنی و هیجان انگیز بود. او در حال حاضر مالک باشگاه شارلوت هورنتز می باشد و در زمانی که بازیکن بود 15 فصل سابقه حضور در تیم های لیگ حرفه ای ان بی ای را داشته است. اما گفته می شود که این بازیکن مشهور با بیماری خطرناک ایدز دست و پنجه نرم می کند. درا ین مقاله به این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

اینستاگرام مایکل جردن

این سلبریتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز فعالیت می کند و توانسته طرفداران زیادی هم در این شبکه به طرف خود جذب کند. او در این صفحه هر از چند گاهی یک ویدئو و یا عکسی از خود منتشر می کند و موجب خوشحالی و واکنش هواداران خود می کند. او در این صفحه تا به حال حدود 500 پست مختلف منتشر کرده است که هر کدام از آنها لایک، بازدید و کامنت زیادی خورده است. همچنین چندین صفحه به نام این بازیکن مشهور فعالیت می کنند که در یکی از آنها او بیش از 15 میلیون 600 هزار نفر فالوور دارد.

در یکی از آخرین پست هایی که او در این صفحه منتشر کرده است، او تصویری از خود در حالی که لباس ارتش آمریکا را پوشیده منتشر کرده است. در بخش توضیحات این تصویر نوشته است که گروهبان یکم! این عکس حدود 2 میلیون و 500 لایک خورده و نزدیک 15 هزار کامنت گرفته است. برخی از هوادارانش در زیر این عکس کامنت گذاشته اند و پرسیده اند که آیا در ارتش استخدام شده یا خیر. برخی دیگر برای او نوشته اند که این لباس بهت میاد.

مایکل جردن و کوبی برایانت

مایکل جردن و کوبی برایانت

هر دو از بهترین های بسکتبال بودند. کوبی برایانت در تیم لیکرز بازی می کرد و در پست شوتینگ گارد در تیم لس آنجلس لیکرز هنرنمایی می کرد. او سابقه 5 دوره قهرمانی لیگ ان بی ای را در کارنامه دارد. او نیز به عنوان یکی از برترین بازیکنان بسکتبال به شمار می رفت. برخی ها این بازیکن را با مایکل جردن مقایسه کرده اند. مایکل بازیکنی بزرگ بود و در آمریکا به دنیا آمد و همانجا هم رشد کرد اما برایانت در ایتالیا بزرگ شد. او دوران متفاوتی را پشت سر گذاشت. برخی از کارشناسان در این باره گفته اند که دوران این دو ستاره با هم متفاوت بوده و کوبی شخصیتی محافظه کار داشت. او در بیشتر مواقع نمی توانست در برقراری روابط اجتماعی با دیگران موفق باشد.

زمانی که با دیگر بازیکنان روبرو می شد، نمی توانست با آنها گفت و گو کند و به همین خاطر گوشه گیر بود اما جردن این طور نبود او در این کار استاد بود و در زمین با همه رابطه داشت. در سال گذشته بود که در پی حادثه ای کوبی برایانت ستاره اسبق بسکتبال حرفه ای NBA در گذشت و همه را متاثر کرد. مایکل در واکنش به خبر مرگ او گفت که بسیار شوکه شده بودم. نمی توانم در حال حاضر احساسم را بیان کنم. عاشق این بازیکن بودم و او را مثل برادرم دوست داشتم. همیشه با هم صحبت می کردیم و به همین خاطر حالا که نیست، دلم برایش تنگ می شود. در میدان مسابقه حریفی قوی بود. یکی از بزرگترین بسکتبالیست های دنیا بود و خلاقیت و حرفه ای بودن در او موج می زد. او پدری مهربان و فوق العاده برای فرزندان و همسرش بود. خیلی عاشق بسکتبال بازی کردن دخترش بود و این فقدان را به همه جامعه بسکتبال تسلیت می گویم.

ثروت مایکل جردن

ثروت مایکل جردن چقدر است؟

از زمانی که بازنشسته شد، به سمت کار و کاسبی رفت و در حال حاضر گفته می شود که به یکی از موفق ترین کارآفرین تبدیل شده است. زمانی که به عنوان بازیکن در لیگ حرفه ای بسکتبال بازی می کرد، می گفتند که حدود 100 میلیون دلار درآمد داشته اما برآورد شده است که از سال 2014 میلادی به یکی از میلیاردرهای جهان تبدیل شده است. تحقیقات نشان می دهد که او ثروتی معادل 2 میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه دارد. طبق برآوردهایی که از ثروت این بازیکن شده است، گفته می شود که درآمد او 1/85 میلیارد دلار بوده که به یکی از پردرآمدترین ورزشکار تاریخ تبدیل شده است. مایکل با این درآمد توانسته از بازیکنان مشهوری مانند لبران جیمز، استفن کری، کوین دورانت و سایر بازیکنان درآمد بیشتری داشته باشد.

همچنین در سال 2010 بود که این بازیکن تیم شارلوت هورنتس را با 175 میلیون دلار خرید و  این کار موجب شد تا ثروت و دارایی او بیشتر شود. از زمانی که او این باشگاه را خریداری کرده، ارزش آن بیشتر شده است و درآمد او نیز افزایش یافته است. گفته می شود که 97 درصد از این باشگاه به نام این بازیکن است که البته در سال 2019 میلادی چندی از سهم خود را فروخت که چندان تاثیری در ارزش آن نداشت. اما تا سال 2015 او با شرکت نایکی قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار بسته بود که رقمی چشمگیر محسوب می شود. او همچنین با برخی دیگر از برندها تا چند سال بعد از بازنشستگی خود نیز قرارداد دارد.

رقم ثروت او در حال حاضر بیشتر از تولیدات ناخالص داخلی کشور بلیز می باشد. او در سال 2019 میلادی در هر ساعت حدود 35 هزار دلار درآمد داشت. همچنین در این سال ثروت او چیزی حدود 1 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد می شد که گفته می شود این میزان در سال 2020 به 2 میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است. درآمد او در حال حاضر در یک سال حدود 300 میلیون دلار می باشد.

مایکل جردن و رونالدو

مایکل جردن و رونالدو دوستان صمیمی

کریستیانو رونالدو ستار پرتقالی تیم فوتبال یوونتوس در اوقات فراغت خود در سال گذشته به جزیره ای در جنوب فرانسه مسافرت کرده و با خانواده خود در این جزیره ساکن شده است. نام آن جزیره فرنچ ریویرا می باشد که در مناطق ساحلی دو کشور فرانسه و ایتالیا قرار دارد. او بیشتر اوقات فراغت خود و خانواده اش را روی قایقی گذرانده و حتی شایعه شده بود که مائوریتسیو ساری مربی یوونتوس نیز به آنها پیوسته است. او همچنین با افراد دیگری نیز ملاقات کرده بود که پس از چند رو تصاویری از آنها را منتشر کرد. در بین این تصاویر او عکسی از خود در کنار مایکل جردن ستاره اسبق بسکتبال ان بی ای منتشر کرده و در زیر آن نوشته بود که ما تاریخ سازی کرده ایم. این تصویر خیلی زود در بین فضای مجازی پخش شد و همه آن را مشاهده کردند.

بیوگرافی مایکل جردن از زبان خودش

در 17 فوریه سال 1963 در آمریکا به دنیا آمده است.  از زمانی که در تیم بسکتبال دانشگاه کارولینای شمالی عضو بود خود را به دنیای این ورزش شناساند. او در سال 1982 با این تیم قهرمان شد و در سال 1984 بود که به تیم شیکاگو بولز پیوست. از آن زمان به ستاره این رقابت ها تبدیل شد و موفقیت های زیادی را کسب کرد. در سال 1991 با این تیم نخستین قهرمانی خود در مسابقات ان بی ای را کسب کرد.

شکستن حلقه بسکتبال توسط مایکل جردن

او آنچنان قوی و محکم بود که زمانی که از سبد می گرفت به شدت او را خم می کرد و در یکی از مسابقات که پرشی بلند انجام داده بود، پس از اینکه توپ را درون سبد گذاشت، با دستان خود از حلقه سبد گرفت و موجب شد تا آن بشکند و با شدت به زمین بخورد. همه بازیکنان به طرف او دویدند اما مشکلی برای او به وجود نیامده بود.

شکستن حلقه بسکتبال توسط مایکل جردن

تعداد قهرمانی های این بازیکن

این بازیکن حرفه ای توانسته در دورانی که برای تیم خود بازی می کرد، 5 بار جام قهرمانی لیگ حرفه ای ان بی ای را بالای سر ببرد و حریفان خود در بازی های فینال را شکست دهد. همچنین او توانسته تا به حال چندین بار هم به جوایز فردی برسد.

جوایز فردی Michael Jordan

این بازیکن تا به حال توانسته 15 فصل متوالی را در لیگ حرفه ای لن بی ای بازی کند و در این مدت 5 جام قهرمانی را بالای سر ببرد. همچنین این بازیکن چندین بار هم از س وی کمیته برگزاری این مسابقات به عنوان برترین بازیکن انتخاب شده است.

مقاله Michael Jordan در ویکی پدیا می تواند اطلاعاتی تکمیلی برای شناخت با این اسطوره برایتان رقم بزند. پس به آن نهایت توجه را داشته باشید.

سوالات متداول

آیا مایکل جردن ایدز دارد؟

این خبر در بیشتر سایت های منتشر شده است اما معلوم نیست که حقیقت دارد یا خیر.

مایکل جردن مالک کدام باشگاه است؟

این بازیکن تیم شارلوت هورنتس را خریداری کرده است.

محبوب ترین تیم مایکل با توجه به مصاحبه اش چه تیمی بوده است؟

این بازیکن بار ها و بار ها از تیم شیکاگو بولز سخن گفته و تیم محبوب خود را این تیم دانسته است.سوالی اضافه کنید


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *