بیوگرافی صدف خادم بوکسور ایرانی که در فرانسه تاریخ ساخت

شما علاقه مندان به فعالیت در سایت شرط بندی بوکس باید بدانید که صدف خادم مشت زن ایرانی است که به عنوان اولین زن بوکسور ایرانی که در مسابقات رسمی شرکت کردده است شناخته می شود. این بوکسور تهرانی با شرکت در مسابقه ای رسمی در فرانسه و پیروزی در این مبارزه، نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. او که با پیروزی در اولین رقابت خود شروعی عالی در دنیای بوکس داشته است، پس از برد در این مسابقه در اظهار نظری هیجانی، همه بوکسور های دنیا را به رقابت دعوت کرده است که نشانگر میزان هیجان زدگی بسیار زیاد او ناشی از اولین برد در اولین مسابقه اش می باشد.

او که به عنوان یک زن باید روحیه ای عاطفی داشته باشد، به سراغ بوکس رفته که در آن باید صورت حریفان خود را با مشت های محکم و پی درپی هدف قرار دهد و این مساله با روحیات زنانه و عاطفی دختری چون او سازگاری ندارد. و صدف به عنوان یک ورزشکار حرفه ای زحمت فراوانی برای مقابله با این صفت عاطفی خود کشیده است تا بتواند بر آن مسلط شود و بدون این قید، وارد مسابقات بوکس و رینگ رزمی آن کند.

بیوگرافی صدف خادم

بیوگرافی صدف خادم

صدف در تاریخ 3 بهمن 1373 در شهر تهران متولد شده است. او از سنین کودکی و از حدود نه سالگی به بسکتبال علاقه مند شده و به سراغ این ورزش می رود. علاقه او به بسکتبال باعث شده بود تا وقت بسیاری را برای تمرینات و مسابقات بسکتبال بگذارد و همیشه به نوعی سرگرم این ورزش باشد. پس از گذشت مدتی و پیشرفت چشمگیر صدف در بسکتبال، او دچار یک مصدومیت شدید می شود که باعث خانه نشینی او و دوری اش از تمرینات و مسابقات می شود. این خانه نشینی موجب می شود تا صدف از نظر آمادگی جسمانی از شرایط ایده آل خارج شده و وزنش به شدت افزاییش پیدا کند، به شکلی که صدف 50 تا 60 کیلویی به یکباره وزنش دو برابر می شود و به یکباره از تمامی اصول بدنی ورزش فاصله می گیرد.

او پس از مدتی مجددا تصمیم می گیرد به دنیای ورزش بازگردد و برای شروع بسکتبالی که سابقا بازی می کرد را دوباره شروع می کند. صدف در بسکتبال به چشم یک ورزش روزمره نگاه نمی کرد و در فکر و سودای پیشرفت بود از همین رو زندگی و روند تمرینات بازیکنان حرفه ای بسکتبال را دنیال می کرد و به نکته ای مهم در جهت پیشرفت بسکتبالی اش رسید.

صدف و شروع ورزش بوکس

او متوجه شد که اغلب بسکتبالیست های حرفه ای برای افزایش استقامت و توانایی و همچنین جنگندگی های حین مسابقه، در کنار تمرینات بسکتبال به صورت دوره ای بوکس کار می کنند؛ این اتفاق باعث شد تا صدف برای پیشرفت در بسکتبال به سراغ ورزش بوکس برود و به صورت نیمه وقت بوکس تمرین کند. او که در سن 19 سالگی با بوکس آشنا شده بود پس از گذشت مدتی متوجه علاقه و استعداد شدیدش به بوکس شده بوده و از همین رو تمرکز خود را از بسکتبال به بوکس معطوف کرد و بیشتر هم و غم را روی بوکس گذاشت.

او به سختی باید تمرین می کرد چرا که ورزش بوکس برای زنان ایرانی ممنوع بود و او نمی توانست به باشگاه برود، از طرف دیگر مربی زن هم نداشت و مجبور برای تمرین تحت مربیگری یک مرد قرار بگیرد و به دلیل نداشتن جا، در پارک ها تمرینات خود را ادامه می داد. این وضعیت تا مدتی ادامه داشت اما به دلیل شلوغی پارک ادامه دادن به روند تمرینات در آن مکان غیرممکن شده بود، بر همین اساس صدف مجبور شد تمرینات خود را به ورامین ببرد و هر هفته چند مرتبه از خانه تا ورامین را طی کند و به تمرین بپردازد.

مدتی گذشت و صدف که از مربی خود راضی نبود به تمرینات انفرادی و کوه نوردی روی آورد، او تصمیم گرفته بود تمریناتش را خودش مدیریت کند و بدون وجود مربی به راه خود ادامه دهد. این رویه تا مدت ها ادامه داشت تا اینکه او با مهیار منشی پور آشنا شد.

مهیار منشی پور که خود از قهرمانان بوکس سبک وزن در خارج از کشور بود، برای برگزاری دوره ای به ایران می آید و در این بین با صدف خادم آشنا شده و مربیگری او را به عهده می گیرد؛ او تمرینات انفرادی صدف را به تمرینات حرفه ای و سخت و محکم تبدیل می کند و با توجه به پیشرفتی که از صدف می دید، سعی در یافتن راهی برای شرکت او در مسابقات داشت.

او در نهایت توانست مجوز و دعوتنامه رسمی برای شرکت صدف در یک مسابقه بین المللی رسمی در فرانسه را بگیرد. حضور در مسابقه ای که فدراسیون و وزارت ورزش کشور با آن مخالف بودند اما صدف با توصیه مهیار قصد شرکت در آن را داشت و اتفاقا در آن مسابقه هم پیروز شد.

زندگی صدف حول ورزش در جریان بود و اتفاقا به خاطر علاقه صدف به ورزش او قید درس و دانشگاه را زد؛ او که در رشته مهندسی ورزشی در دانشگاه تحصیل می کرد به دلیل اینکه اجازه نداشته همزمان تحصیل و کار و ورزش را با هم داشته باشد و از طرف دیگر نمی توانست در محیط دانشگاه و در زمین چمن آن تمرین کند تصمیم به ترک تحصیل گرفت و تخصصی ورزش و خاصتا بوکس را دنبال کرد تا خودش را در این عرصه نشان دهد.

عکس صدف خادم بوکسور ایرانی که در فرانسه تاریخ ساخت

حواشی حول محور صدف

کار صدف خادم از جنبه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است، در برخی رسانه ها این حرکت او که به عنوان اولین زن ایرانی بعد از انقلاب که در یک مسابقه رسمی شرکت کرده مورد توجه بوده و برخی دیگر از رسانه ها با شیطنت هایی خواسته اند از این حرکت صدف استفاده ای سیاسی بر ضد کشور بکنند و به نوعی با نشان دادن صدف، کشور را بکوبند اما مصاحبه پس از پیروزی صدف این مقصود آنها را تا حدودی از بین برد؛ جاییکه پس ابردش اعلام کرد این برد را به همه مردان و زنانی که برای کشور جان داده و شهید شده اند تقدیم می کند، تا نشان دهد که چه مقدار به کشورش عشق و علاقه دارد. به هر صورت او اکنون یکی از چهره های ویژه ورزشی است که از جهات بسیاری مورد توجه قرار گرفته و همه منتظر دیدن مجدد او در یک مسابقه رسمی می باشند.

او همزمان با تمرین بوکس، در رشته مربی بدنسازی و مربیگری بسکتبال نیز فعالیت می کرد و خود را در این عرصه ها هم فعال نگه می داشت تا از این راه کسب درآمد کند و هم اینمه بابت باشگاه رفتن هزینه ای پرداخت نکند و به استقلال اقتصادی خودش کمکی کرده باشد. صدف الان مشغول آماده سازی خود برای رقابت های المپیک 2020 و 2024 است تا در یکی از این رقابت ها بتواند در معتبر ترین جام دنیا شرکت کرده و خودش را در این میدان سخت آزمایش کند.

عکس صدف خادم بوکسور ایرانی که در فرانسه تاریخ ساخت

برای عکاسان و رسانه ای ها، جذاب ترین سوژه ها کسانی اند که برای اولین بار کاری را انجام داده باشند یا اینکه خلاف رفتار و عادت، عملی انجام دهند؛ صدف و کارش نیز جزء همین دسته از اتفاقات بود که در مقطعی تیتر یک رسانه های کشور بود و به صورت مداوم تصویر او دست به دست می شد و در بین رسانه ها بازدید می خورد.

صدف خادم متولد کجاست

صدف خادم متولد کجاست

صدف متولد شهر تهران است و در محله مرزداران سکونت داشته است؛ او تا قبل از عزیمت به فرانسه نیز در همین شهر ساکن بود.

همسر صدف خادم کیست ؟

صدف خادم هم از جمله ورزشکارانی است که برای حریم ورزشی حریفه ای خود احترام ویژه ای قائل است و نمی خواهد به هیچ قیمتی این حریم را بشکند، به همین دلیل او فعلا ازدواج نکرده است تا بتواند با فراغ بال بیشتری تمرینات و و مسابقاتش را برگزار کند و پس از اینکه در ورزش، به نقطه ی مطلوب خود رسید اقدام به ازدواج می کند. البته پر واضح است که ازدواج مانع پیشرفت در ورزش نمی شود اما این دست از ورزشکاران بخاطر اینکه می خواهند در موقعیت مناسب و با یک وجهه خوب زندگی مشترکشان را شروع کنند ازدواج خود را به تعویق می اندازند تا به این شرایط ایده آل برسند و پس از آن به زندگی مشترکشان برسند.

با توجه به اظهاراتی که صدف داشته است، به نظر می رسد او تا قبل از راه یابی به المپیک و کسب یک مقام جهانی در این رقابت ها، تمایلی به ازدواج ندارد و برای این امر مهم، برنامه ای ندارد و همه چیز را مشروط و منوط به راهیابی به المپیک کرده است.

این را به یاد داشته باشید که می توایند با مطالعه مقاله صدف خادم در ویکی پدیا به مراتب اطلاعاتی بهتر را دربافت کنید.

سوالات متداول

صدف خادم از چه سالی ورزش و از چه سالی بوکس را شروع کرده است ؟

خادم از سن نه سالگی با رشته بسکتبال ورزش را شروع کرده و در سن 19 سالکی بوکس را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

صدف خادم چگونه با بوکس اشنا شد ؟

صدف خادم که از سن کودکی بسکتبال بازی می کرده است برای پیشرفت در بسکتبال به تقلیید از بسکتبالیست های حرفه ای برای آمادگی جسمانی بوکس را شروع کرد و پس از مدتی به بوکس علاقه مند شد.

شغل صدف خادم چیست ؟

صدف برای تامین مالی و معیشتی خود به مربیگری بدنسازی و بسکتبال می پردازد.

مدرک تحصیلی صدف خادم چیست ؟

او در رشته مهندسی ورزشی در دانشگاه مشغول به تحصیل شد و پس از مدتی با مدرک کارشناسی دانشگاه را رها کرد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *