بررسی زندگی روندا روزی با بررسی برد ها و حاشیه های این مبارز

روندا روزی کیست؟ روندا روزی معروف ترین ورزشکار زن دنیاست که در رشته جودو و هنرهای رزمی ترکیبی مشغول به فعالیت می باشد و قهرمان ufc نیز بوده است؛ این زن امریکایی که متولد 1987 است نخستین زن امریکایی است که توانسته است در رشته جودو در مسابقات المپیک به عنوان یکی از نفرات برتر انتخاب شود و در نهایت مدال برنز را بدست بیاورد؛ این افتخار زمانی برای روزی به دست آمده است که او 21 سال سن داشته است، او در مسابقات المپیک تابستانی سال 2008 توانست این افتخار را بدست بیاورد و نام خود را برای همیشه به عنوان اولین مدال آور جودوی زنان امریکا ثبت کند.

او پس از جودو به مسابقات حرفه ای بوکس و هنرهای رزمی ترکیبی روی آورد، او توانست پس از برگزاری یکسری مسابقات آماتور، به یو اف سی بپیوندد و تحت کمپانی wwe به مبارزه بپردازد. کمپانی wwe یکی از مطرح ترین کمپانی هایی برگزاری رقابت های کشتی کج است که در سرتا سر دنیا طرفداران و بینندگان فراوانی دارد و به عنوان یکی از پر درآمد ترین رشته های ورزشی معروف است.

بیوگرافی روندا روزی

بیوگرافی روندا روزی

روندا روزی متولد 1 فوریه 1987 در کالیفرنیای ایالات متحده امریکا می باشد؛ روزی هم اکنون نیز در همین ایالت سکونت دارد و از زادگاه خود جدا نشده است. او در سن هشت سالگی و در حالی که اوایل کودکی و نوجوانی خود را سپری می کرد، با فوت پدرش با مادر خود تنها شد و به یتیمی مبتلا شد؛ روزی که پس از فوت پدرش با مادر خود زندگی می کرد به تقلید از مادرش که یکی از ورزشکاران حرفه ای جودو بود به این ورزش روی آورد تا روزگار خود را با این ورزش سر کند، روزی علاوه بر جودو به شنا هم علاقه داشت و این دو ورزش را همزمان با هم دنبال می کرد. علاقه او به شنا چنان زیاد بود که در مصاحبه ای اعلام کرده است در صورتی که به مشاغل فعلی خود نمی پرداخت می خواست در گارد ساحلی غریق نجات شود.

روزی از سن 11 سالگی به صورت حرفه ای جودو را دنبال کرد و تصمیم خود را برای آینده ورزشی خود گرفته بود، او از این سن با شدت هر چه تمام تر به تمرینات جودو پرداخت تا اینکه به سبب این تمرینات در سال 2004 توانست مجوز شرکت در مسابقات المپیک تابستانی در رشته جودو را کسب کند، او البته در این رقابت ها نتوانست به مقام و عنوانی در این رقابت ها دست پیدا کند اما این یک تجربه و موفقیت بسیار بزرگی برای روندا روزی 17 ساله بود که نوید بخش روزهای بسیار خوبی در آینده او بود.

او که یکبار مزه شرکت در المپیک را چشیده بود تلاش خود را مضاعف کرد و با تمرینات بسیار در سال 2007 به عنوان یکی از سه ورزشکار زن برتر دنیا در رشته جودو شناخته شد. این موفقیت ها انگیزه روزی را برای تلاش بیشتر و جدیت تمریناتی شدید تر بالا می برد؛ روزی روز ها و شب ها تمرینات خود را ادامه می داد تا اینکه در تورنمنت جهانی جودو به رتبه دومی و مدال نقره دست پیدا کرد. این عنوان باعث شد تا روزی بتواند در سال 2008 در مسابقات المپیک تابستانی شرکت کند، مسابقاتی که باعث شد تا روزی بهترین و بزرگترین عنوان خود را در آن کسب کند.

کسب اولین مدال و سختی های مسیر مبارزه

روزی در این مسابقات با تلاش فراوان توانست به مقام سوم دست پیدا کند و مدال برنز را به عنوان اولین مدال برنز مسابقات جودوی المپیک کشور آمریکا در حوزه زنان کسب کند، او نخستین مدال آور جودوی المپیکی امریکا شده بود و با این مدال به معروفیت و مشهوریت بسیاری در کشور خودش دست پیدا کرد، محبوبیتی که حاصل سالها تلاش و پشتکار روزی بود. در پس این موفقیت سالها سختی کشیدن و تلاش کردن نهفته بود، سالهایی که روزی جای خواب نداشت و به اجبار در ماشین خود می خوابید، سالهایی که روزی برای گذران زندگی محبور بود در کافه های نوشیدنی سرو کند تا بتواند هم زنده بماند و هم ورزش کند، اما با سپری شدن آن روزها، روزی امروز یکی نام آورترین ورزشکاران زن دنیا بود.

سختی ها و مشقت هایی که روزی در سالهای قبل کشیده بود باعث شد تا به فکر رفاه هر چه بیشتر و دیده شدن و محبوبیت هر چه بیشتر فکر کند؛ از این رو، مسابقات هنر های رزمی ترکیبی و کشتی کج که دارای طرفداران بسیار و رسانه های زیادی بود او را ترغیب کرد تا به این رشته پر طرفدار و پردرآمد روی بیاورد.

روزی در اولین مسابقه خود حریفش را در مدت 25 ثانیه ناک اوت کرد، این پیروزی و این فرم مبارزه همه را شوکه کرد، او در رینگ مبارزه چنان با سرعت و قدرت به رقیب خود حمله می کرد که هیچ کس تاب مقاومت در برابر او را نداشت، شاید روزی در چهره رقیبش همه گذشته سخت و پر درد خود را می دید که این چنین به او مشت می زد و امان نفس کشیدن به او را نمی داد.

روزی یک یک حریفان خود را به همین ترتیب از پای در می آورد و نام خود را به عنوان یکی از قدرت های لامنازعه این رقابت ها جای انداخت، پیشرفت روزی چنان زیاد شده بود که رئیس کمپانی معروف یو اف سی مجبور شد تا هر چه سریعتر با روزی قرارداد همکاری امضاء کند و از این پس روزی را در این رقابت ها و نام این کمپانی به همه دنیا معرفی کند. قراردادی که نام روزی را بار دیگر به عنوان یک اولین، بر سر زبان ها انداخت؛ روزی اولین زنی بود که این کمپانی با او قرارداد امضا می کرد.

در غالب همین رقابت ها روندا روزی و راک در مبارزه ای جنجالی در مقال تریپیل اچ ایستادند و باعث شدند تا تریپیل رینگ را ترک کند. مسابقه ای که حاکی از رابطه روندا روزی و راکم بود.

شکست روندا روزی در این رقابت ها به سال 2015 مربوط می شود، مسابقه ای که روزی در آن به مبارزه با هالی هولم می پرداخت، این مسابقه از آن حیث اهمیت داشت که برنده این مبارزه صاحب کمربند قهرمانی این وزن می شد و هیچ کدام از ورزشکاران حاضر به چشم پوشی از این کمربند مهم نبودند.

مبارزه این زن در حالی به پایان رسید که روزی به طرز فجیعی از حریف خود شکست خورد و ناک اوت شد و بشدت زیر سوال رفت؛ شکست دیگر روزی به مبارزه او با آماندا نونز برمی گردد. روزی در آن مسابقه هم بسیار بد شکست خورد؛ در آن مسابقه روزی نتوانست بیش از 48 ثانیه در برابر رقیب خود دوام بیاورد و با ناک اوت شدن متحمل شکست بسیار بدی شده بود. شکستی که به واسطه معروفیت بسیار زیاد روزی در رسانه ها بازخورد بسیاری داشت.

روزی علاوه بر جودو و هنرهای رزمی ترکیبی، دستی هم بر آتش سینمای امریکا دارد و در این حرفه هم گاه گاهی فعالیت هایی کم و بیش دارد. او به واسطه توانایی اش در رشته هنرهای رزمی به عنوان یک بازیگر در فیلم های سینمایی بی مصرف های 3 و سریع و خشن 7 ایفای نقش کرده است. نکته جالب دیگر در مورد زندگی روزی این است که هرچند او تا سن 6 سالگی دچار لکنت زبان بوده اس، پس از برطرف شدن این لکنتش در سال های بعدی و در جوانی اش، در چند مورد صدا پیشگی برخی از شخصیت ها را هم بر عهده داشته است.

روندا روزی و همسرش

روندا روزی و همسرش

تراویس براون که سالها با روزی رابطه داشت، بلاخره در اعلامی رسمی ازدواج خود و روزی را منتشر کرد. این زوج رزمی کار هر دودر رقابت های بوکس حرفه ای فعالیت می کنند، بر خلاف رشته ورزشی هر دو، زندگی آنها مملو از روابط رمانتیک است که گوشه هایی از آن در صفحات شخصی شان به چشم علاقه مندانشان می رسد.

روندا روزی در اینستاگرام

ورزشکارانی همانند روندا روزی که طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارند همیشه مورد توجه عموم مردم و رسانه ها هستند، علاقه مردم به دانستن جزئیات زندگی شخصی این افراد سرشناس به قدری زیاد است که پربازدید ترین اخبار، همیشه اخبار رسمی و غیر رسمی از روزانه های زندگی این دست از انسان هاست.

از همین رو شبکه های اجتماعی و خاصتا اینستاگرام، نقشی بی بدیل را در ارائه و انتشار اخبار زندگی این افراد به مردم ایفا می کنند. به شکسل که ارتباط آنها با حذف واسطه های رسانه ای به صورت مستقیم با مردم برقرار می شود و از این طریق است که آنها با یکدیگر ارتباط می گیرند و از حال و اوضاع ستاره های مد نظر و مورد علاقه خود مطلع می شوند.

روزندا روزی هم که معروف ترین ورزشکار زن دنیاست از این قاعده مستثنی نیست و به صورت منظم و مستمر در اینستاگرام فعالیت می کند. پیج شخصی او با بیش از 13 میلیون کاربر به صورت روزانه بروزرسانی میشود و از تصاویر و فیلم های حرفه ای در آن استفاده می شود.

همین محبوبیت و فراگیری این رقابت هاست که باعث شده ورزشکاری همانند روندا روزی که تنها یک مدال المپیک آنهم برنز دارد بتواند به محبوبیت و معروفیت بسیاری برسد تا جاییکه معروف ترین ورزشکار زن دنیا لقب بگیرد، شاید یکی از عواملی که باعث شده است تا روندا روزی از رشته تخصصی خود یعنی جودو دست بکشد و به میدان رقابت های یو اف سی بپیوندد همین قابلیت باشد.

روندا روزی در سریع و خشن

روندا روزی در سریع و خشن

یکی از جاهایی که علاوه بر حرفه های تخصصی، همیشه مورد توجه افراد سرشناس است، سینما است، جاییکه به واسطه معروفیت، افراد سرشناس به راحتی می توانند در فیلم های مختلف، ایفای نقش کنند؛ همانند روزی که با معروفیت خود توانست در دو فیلم سینمایی سریع و خشن 7 و بی مصرف های 3 بازی کند. ویکی پیدیا روندا روزی را یکی از بازیگران آینده دار سینما شماریده است.

حضور ronda rousey در لیست 10 بوکسور برتر

نام روزی در بین سه ورزشکار برتر و مشت زنان برتر در یو اف سی دیده می شود، در این لیست ده نفره که بر اساس ملاک های مختلفی انتخاب می شود روزی در رتبه سومین بوکسور برتر قرار دارد.

سوالات متداول

اولین مدال المپیکی روندا روزی مربوط به چه سالی است ؟

روندا روزی در مسابقات المپیک تابستانی سال 2008 موفق شد مدال برنز این رقابت ها را بدست بیاورد.

روندا روزی در چه فیلم های نقش داشته است ؟

او در دو فیلم سینمایی به نام های بی مصرف های 3 و سریع و خشن 7 ایفای نقش کرده است.

روندا روزی در چه سالی ورزش جودو را آغاز کرد ؟

روزی در سن 11 سالگی به تقلید از مادرش به رشته جودو اشتغال پیدا کرد.

روندا روزی در کدام ایالت امریکا متولد شده است ؟

او متولدی ایالت کالیفرنیای امریکا است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *