دانستن پوزیشن ها در میز پوکر چه نقشی در کسب درآمد بازیکن ها دارد؟

در این مقاله می خواهیم به پوزیشن ها در میز پوکر اشاره کنیم. امروزه همه بازی ها دارای پوزیشن، الگو و قواعد می باشند. هرکدام برای شروع یا حتی حین بازی دارای پوزیشن های خاصی هستند و امروز می خواهیم شما را با پوزیشن های لازم در میزکار پوکر آشنا کنیم.

نگاهی به بازی پوکر

نگاهی به بازی پوکر

بازی فکری _ گروهی که با شانس و بلوف زدن بسیار همراه است پوکر نامیده می شود. بازی پوکر یک نوع ورق بازی و از بازی های قمار خانه ای می باشد و از بازی های بسیار محبوب در بین ثروتمندان نیز به شمار می آید.

اگر بخواهیم به بازی پوکر در ایران نگاهی داشته باشیم، می‌ بینیم که یک بازی زیرزمینی به حساب می‌آید و انجام آن خلاف و جرم می باشد. بازی پوکر دارای چند سبک می باشد که عبارت اند از: اوماها، هولدم، پوکر چینی، پوکر کارتی و چند سبک دیگر که بستگی به بازیکن و دیلر دارد که کدام سبک را انتخاب کنند.

آموزش پوزیشن ها در میز پوکر

پوزیشن هر بازیکن با توجه به جایگاه دیلر مشخص می شود که جایگاه دیلر هم به صورت چرخشی و ساعت گرد هردست، به سمت بازیکن سمت چپ، انتقال داده می شود. باید در نظر داشت که هر چه دیرتر صحبت کنیم می توانیم پوزیشن بهتری داشته باشیم.

در پوزیشن اسمال بلایند که بعد از دیلر اولین پوزیشن می باشد باید مبلغ گیر بازی را پرداخت کند و قبل از رد شدن فلاپ شما جزو نفرات آخر می باشید ولی بعد از فلاپ اولین نفر هستید. پوزیشن بعد از اسمال بلایند که باید دو برابر گیر اسمال را پرداخت کند، بیگ بلایند نامیده می شود ولی شرایطش با اسمال بلایند مساوی می باشد.

موقعیت اولیه در بازی پوکر چگونه است؟

پوزیشن اولیه به دو نفر بعدی اطلاق می شود و به نفر بعد از بیگ بلایند، سرصحبت یا UTG گفته می شود که بدترین نوع پوزیشن به حساب می آید چرا که همیشه باید اولین نفر تصمیمش را اعلام کند که در این صورت بقیه بازیکنان می توانند تصمیمات بهتری برای بازی بگیرند.

بازیکنان جایگاه اول باید دست خیلی خوبی داشته باشند تا وارد بازی بشوند. آنها قبل از اطلاع از دست دیگران به اجبار باید وارد بازی شوند و با دست های بسیار قوی سطح بالا بازی کنند. این جایگاه، ریسک بسیار زیادی را می طلبد. سایت های تاینی بت و سایت هات بت نیز همواره به این موضوع اشاره داشته اند.

موقعیت میانی در بازی پوکر

پوزیشن میانی که به پوزیشن های بعدی اطلاق می شود و همان طور که از اسمش هم می توان فهمید در جایگاه میانی میز قرار دارد. از این پوزیشن نمی توان به عنوان پوزیشن خیلی خوبی نام برد چرا که بعد از آن نیز بازیکنانی وجود دارند.

بازیکنان این جایگاه نسبت به جایگاه اولیه ریسک کمتری در بازی دارند چون بازیکنان کمتری بعد از آنها بازی می کنند و کمی اطلاعات نسبت به بازی دارند. ولی باز هم کمی ریسک دارند چون بازیکنان آخر موقعیت بهتری نسبت به بازیکنان این جایگاه دارند.

موقعیت دیر یا پایانی در پوزیشن های بازی میز پوکر

موقعیت دیر یا پایانی در پوزیشن های بازی میز پوکر

پوزیشن دیر یا پایانی به دو نفر آخر گفته می شود که بهترین موقعیت را از آن خود کرده اند. این بازیکنان در چنین موقعیتی آخرین نفراتی هستند که تصمیمشان را اعلام می کنند. نفر آخر این بازی همان دیلر می باشد که بهترین جایگاه را برای خود دارد و قوی ترین و بهترین موقعیت را دارا می باشد.

موقعیت اول سمت راست دیلر با عنوان کات آف شناخته شده که در این صورت به دیلر، روی دکمه می گویند. این دو بازیکن در چنین موقعیتی بهترین جایگاه را در بازی پوکر دارند. ‌

بهترین موقعیت در پوزیشن های بازی میز پوکر

سعی کنید در بازی پوکر همیشه دیلر باشید، چرا که بهترین جایگاه را دیلر دارد و همچنین نفر آخری می باشد که شرط می بندد و می تواند با دقت از بازی دیگران آگاه شود و بهترین تصمیم را بگیرد.

دیلر کمترین ریسک را در بین جایگاه های بازیکنان دارد و اگر تمام بازیکنان نشان دهند که دستشان ضعیف است، دیلر با هوش و ذکاوت و آگاهی که در طول بازی کسب کرده است پات را می تواند برنده شود و همچنین اگر بازیکنان نشان دهند که دست قدرتمندی دارند، دیلر به سادگی فولد می کند و می تواند بدون باخت از بازی خارج شود.

منظور از کات آف در بازی پوکر چیست؟

کات آف یا کُپ زن یا پوزیشن قبل از دیلر به جایگاهی گفته می شود که در سمت راست دکمه دیلر قرار می گیرد. در بسیاری از بازی ها بازیکنی که دکمه دیلر را دارد کارت ها را می تواند بُر بزند و پخش کند. بازیکن قبل از او کارت ها را بعد از بُر زدن او کُپ می کند که دلیل نام گذاری کات آف یا کُپ زن هم همین دلیل می باشد. ویکی پیدیا پوکر نیز این مفهوم را برای شما بررسی نموده است.

بازیکنان سمت چپ پوزیشن میز پوکر چه نام دارند؟

تعیین بلایندها در بازی نقش بسیار مهمی دارد و از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است. در ابتدا باید بازیکنی به عنوان نقش دیلر مشخص شود و دکمه دیلر در اختیار او قرار می گیرد.

بعد از مشخص شدن دیلر، سپس بازیکنی در سمت چپ دیلر قرار می گیرد که نقش اسمال بلایند را به عهده دارد و همچنین لازم به ذکر است که بازیکنی که در سمت چپ، اسمال بلایند نیز قرار می گیرد بیگ بلایند نام دارد. در هر دست بازیکنی که در نقش اسمال بلایند قرار دارد باید نیمی از شرط تعیین شده را پرداخت کند.

موفقیت در پوزیشن های بازی میز پوکر چگونه میسر می شود؟

موفقیت در پوزیشن های بازی میز پوکر چگونه میسر می شود؟

پوکر یکی از محبوب ترین بازی های کارتی در دهه های اخیر می باشد. این بازی ترکیب مهارت و شانس است که با توجه به پارامترهای شمارش دقیق، ریسک و تحلیل آنی قابل انجام است.

باید در نظر داشت برای انجام بازی پوکر بین ۲ تا ۷ نفر بازیکن احتیاج است که بهترین حالت آن زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد بازیکنان بین ۶ تا ۷ نفر باشد. در این صورت می‌توان به موفقیت در بازی پوکر نزدیک شد و برد و موفقیت لذت بخشی را بازیکنان از آن خود کنند.

اسامی چند بازیکن برتر در بازی ها و پوزیشن های میز پوکر:

آنتونی اسفندیاری

همان طور که از فامیلی این پوکر باز حرفه ای مشخص است که یک فرد ایرانی است اما ایرانی بودن او دلیل جای گرفتن در لیست نیست بلکه او یک پوکر باز بسیار حرفه‌ای در جهان است. او با ۳۸ سال سن و از سال ۲۰۱۸ تا به امروز لقب بهترین پوکر باز جهان را به دست آورده است.

دنیل کولمن

او در حال حاضر ۲۹ ساله است و در طی دورانی که پوکر انجام داده توانسته است ۲۹ میلیون دلار درآمد کسب کند.

فیل هلموث

او یکی از پیشکسوتان حرفه ای بازی پوکر است که تصمیم به بازنشستگی ندارد و ۱۴ دستبند طلای بازی‌ پوکر را به دست آورده است.

نگاه اسلام به بازی پوکر و بازی های ورقی چگونه است؟

نگاه اسلام به بازی پوکر و بازی های ورقی چگونه است؟

قمار یکی از انواع بازی های مخرب و خانمان‌سوز است که متاسفانه با عنوان فریبنده ورزش فکری، به مفاسد آن سرپوش گذاشته می شود. از نظر اسلام این بازی ناسالم از گناهان کبیره محسوب می شود.

قمار باعث تشدید تضادهای داخلی، اختلافات خانوادگی، ازدیاد کینه و دشمنی می گردد. در فرهنگ عمید آمده است: قمار یعنی هر بازی که در آن شرط کنند، شخص برنده از کسی که بازی را باخته پول یا چیز دیگری بگیرد.

چهار دلیل برای حرام بودن بازی های ورقی و بازی های پوکر چیست؟

قمار و ورق بازی به ۴ دلیل حرام است: 1.عقل: هر عملی که باعث تهیج و تحریک اعصاب شود و کینه و دشمنی به وجود آورد. 2.اجماع: علمای شیعه و سنی به اتفاق به حرمت قمار اجماع دارند و احدی از آنان به جواز قمار و بازی های ورقی فتوا نداده‌اند. 3.کتاب: قرآن مجید صریحا به حرمت قمار تاکید کرده است و انجام هرگونه قمار با هرگونه وسیله را حرام اعلام کرده است. 4.سنت: به فرموده علامه طباطبایی( رحمة الله) روایات شیعه و سنی درباره حرمت قمار به قدری زیاد است که از حد شمارش بیرون است.

هدف از انجام بازی پوکر:

  • داشتن ۵ کارت ممکن در میان تمام بازیکنان
  • متقاعد کردن سایر بازیکنان برای فولد کردن

سوالات متداول

آیا در بازی پوکر بردها یا باخت های پی در پی وجود دارد؟

در بازی پوکر می توان به صورت چندین بار پشت سر هم برد یا حتی باخت داشت که همه این برد و باخت ها بستگی به مهارت و هوش و شانس بازیکن دارد.

آیا داشتن مهارت برای انجام بازی پوکر لازم است؟

داشتن مهارت و درک آگاهی از بازی، از اصول اولیه بازی پوکر و دیگر بازی های ورقه ای و قمارخانه ای می باشد.

بازی پوکر را می توان به عنوان یک منبع درآمد قلمداد کرد؟

در صورت داشتن مهارت کافی و آگاهی از قوانین، شانس و اقبال خوب می تواند منبع درآمد خوبی برای بازیکنان باشد.

بازی پوکر در ایران مجاز است؟

بازی پوکر به علت ورق بازی و انجام قمار مجاز نیست و به صورت زیر زمینی و محرمانه صورت می گیرد.

آیا بازی کردن پوکر می تواند مشکل شرعی داشته باشد؟

با توجه به جامعه ای که در آن زندگی می‌کنیم و دین و مذهبی که داریم باید بررسی شود که مشکل شرعی دارد یا خیر.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *