بررسی زندگی شخصی آنتونی جاشوا به همراه عکس های جنجالی این مبارز

آنتونی جاشوا یکی از بهترین و برترین بوکسور های سنگین وزن جهان می باشد که در لیست 10 بوکسر برتر جهان قرار دارد و در امروز در این مقاله قصد داریم تا زندگی او را برای تمامی علاقه مندان و همراهان همیشگی مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آنتونی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان 2019

آنتونی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان 2019

در اوایل ورزش بوکس، در دسته سنگین وزن هیچگونه محدودیت وزنی وجود نداشت. قهرمانان اولیه این دسته از لحاظ تاریخی به صورت مبهمی عنوان بندی شده ‌اند. به عنوان مثال، در قرن نوزدهم، بسیاری از قهرمانان سنگین وزن حتی وزنی کمتر از 77 کیلوگرم داشته ‌اند، گرچه بسیاری از قهرمان وزن بالای 90 کیلو داشته اند.

اگرچه امروز این مقدار، حداکثر وزن یک بوکسور نیمه سنگین وزن است. از سال 1980، برای بیشتر سازمان‌ های بوکس، 97 کیلوگرم حداکثر وزن برای دسته کروز ویت که «دسته ای ما بین نیمه سنگین وزن و سنگین وزن» هست بوده ‌است. بوکسور هایی که وزن 200 پوند و بیشتر دارند (90 کیلوگرم) توسط سازمان های بزرگ حرفه ای بوکس در نظر گرفته می شوند.

قهرمان بوکس جهان آنتونی جاشوا اهل بریتانیا است. آنتوانی جاشوا هم چنین قهرمان بوکس سنگین وزن جهان 2019 می باشد. او قهرمان المپیک لندن و قهرمان سنگین ‌وزن بوکس حرفه‌ ای جهان در سال 2017 است که این عنوان را در مبارزه با ولادیمیر کلیچکو در استادیوم ومبلی لندن به دست آورد. او در راند یازدهم در حالی که از حریف خود عقب بود، و با توجه به آسیب دیدگی کلیچکو از ناحیه ابروی چپ، موفق به ناک اوت کلیچکو گردید.

زمان مسابقات بوکس به این صورت است که در کلیه مسابقات جهانی و المپیک و دیگر مسابقات رسمی وقت مسابقه سه دوره (روند) سه دقیقه ای تعیین شده که بین هر روند یک دقیقه استراحت خواهد بود. در مسابقات دو جانبه تعداد دوره ها به همین ترتیب خواهد بود.

دنیای بوکس دسته سنگین وزن بسیار شلوغ و پرسر و صدایی دارد. ورزش بوکس یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین ورزش های دنیا است و مسابقات قهرمانی آن همیشه پر حرارت و جذابیت دنبال می شود. ورزش بوکس تنها رشته رزمی تک عضوی است که در آن دو نفر فقط با ضربه های مشتی که به هم می زنند با یکدیگر به مبارزه می پردازند.

هیچ  وقت تاریخ دقیقی از شروع ورزش بوکس یا مشتی زنی در اختیار نبوده است. ولی چیزی که مشخص است قدمت این ورزش در روم باستان است. جایی که مشت زن ها برای مبارزه از دستکش های چرمی که بر روی آن ها سنگ و فولاد مجهز شده بود، استفاده می کردند. با این دستکش ها در پایان مبارزه، به طور قطع یک نفر کشته شده زمین مبارزه را ترک می کرد.

این مبارزات رومی بعد ها در المپیاد های باستان منسوخ شده و دستکش های چرمی محکم جایگزین آن دستکش های سنگی و سیمی شد. مسابقات رسمی ورزش بوکس در 677 سال قبل از میلاد حضرت مسیح و در 23مین بازی المپیک اولین رقابت های خود را آغاز کرد. در پایان این رقابت بوکسور اهل سمیرنا بنام ابراستوس به مقام قهرمانی رسید. در قرن 18، سن برنادن یک کشیش ایتالیایی ورزش بوکس را که تقریبا فراموش شده بود برای جایگزینی مسابقات شمشیر بازی که تلفات زیادی را داشت دوباره احیا کرد.

ورزش بوکس روز به روز در حال پیشرفت بود و در سال 1890 توسط مارکیز کوئینزبری قانونمند شد و برای مبارزان استفاده از دستکش بوکس الزامی شد. اولین مسابقات با قواعد و قوانین جدید در سال 1892 بود، جایی که در پایان جمس می کوربت به مقام قهرمانی رسید.

بیوگرافی آنتونی جاشوا

آنتونی اولسانی جاشوا متولد 15 اکتبر 1989 ملقب به آ جی است. پدر او انگلیسی و مادرش نیجریه ای است. آنتونی جاشوا قهرمان سنگین وزن بوکس حرفه ای جهان در سال 2017 تا 2019 است که این عنوان را در مبارزه با ولادیمیر کلیچو در استادیوم لندن به دست آورد.

آنتونی جاشوا قهرمان سنگین وزن بوکس جهان رکورد فوق العاده ای در بوکس حرفه ای دارد. بیست و سه مسابقه حرفه ای و بیست و یک ناک اوت او با این رکورد هم اسمش را در کتاب تاریخ بوکس وارد کرده است. به گفته مربی ایرانی او سینا قائمی، جاشوا با چهره ای دوست داشتنی، هیکل فوق العاده، اخلاق خوب و البته مهارت کم نظیرش در بوکس شاید بتوان او را با بوکسورهایی مانند محمد علی مقایسه کرد.

از افتخارات او می توان به مدال طلای المپیک 2012 لندن، مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان 2011 باکو و مدال طلای مسابقات آماتور 2010 لیورپول اشاره کرد. وی قبل از ورود به ورزش بوکس و حرفه ای شدن یک کاشی کار بوده و شغلش را انتخاب کرده بود اما بعد از بوکسور شدن از شغلش دست برداشت و دیگر به سمتش نرفت. برای اطلاعات بیشتر بد نیست سری به اینستاگرام آنتونی جاشوا بزنید.

مبارزه آنتونی جاشوا و تایسون فیوری

مبارزه آنتونی جاشوا و تایسون فیوری

تایسون فیوری متولد 12 اوت 1988 در بریتانیا است. در سال 2015 پس از پیروزی بر ولادیمیر کلیچکو صاحب سه کمربند «دبلیو بی او»، «دبلیو بی اِی» و «آی‌بی‌اف» شد اما اعلام کرد به دلایل پزشکی قادر به دفاع از عنوان خود نیست. او برای بهبود افسردگی ‌اش از کوکائین استفاده می‌ کرده ‌است.

فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال 2016 تا به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسایل پزشکی تعلیق کرد. او خودش را جیپسی کینگ معرفی و به اصالت ایرلندی خود افتخار می‌کند. پدرش جان فیوری در دهه 80 بوکسور بود. برادر زاده او اندی لی قهرمان سابق بوکس و خواهر زاده دیگر او نیز قهرمان فعلی سنگین وزن بریتانیا است. او سه ماه زودتر به دنیا آمد و در خطر مرگ قرار داشت. او در هنگام تولد نزدیک 500 گرم وزن داشت. پدرش به خاطر مایک تایسون، اسم تایسون را برای او انتخاب کرد.

به نقل از ادی هرن‌، پروموتور سرشناس رشته بوکس و مدیر انتونی جاشوا، تایسون فیوری و انتونی جاشوا برای برگزاری دو مسابقه بوکس (به نفر بازنده ریمچ تعلق می گیرد) به توافق رسیدند. همچنین تایسون فیوری قهرمان شکست ناپذیر دسته سنگین ‌وزن سازمان دبلیو بی سی (30 برد_0 شکست_1 تساوی) با انتشار پیغام ویدیویی خبر از نهایی شدن این مبارزه برای سال 2021 داد.

فیوری در پیام خود گفت: بزرگترین مبارزه تاریخ بوکس بریتانیا قطعی شد. یک قرارداد دو مبارزه ای بین تایسون فیوری و انتونی جاشوا برای سال آینده. فقط مشکل کوچیک، من اول باید دیانتی وایلدر رو در هم بکوبم و بعد از اون من در سال آینده به سراغ جاشوا میرم.

آخرین مسابقه آنتونی جاشوا

اندی روئیز جونیور ملقب به «نابود کننده» بوکسور حرفه ای سنگین ‌وزن مکزیکی- آمریکایی متولد کالیفرنیا است. او در اول ژوئن 2019 با شکست آنتونی جاشوا در راند هفتم تبدیل به قهرمان بوکس سنگین ‌وزن و دارنده سه کمربند از چهار کمربند اصلی بوکس و نیز کمربند شد. اما شش ماه بعد در 7 دسامبر 2019 در عربستان در مسابقه ای که به نبرد روی شن های داغ معروف شد با همان آنتونی جاشوا پس از 12 راند با رای متحد داوران بازنده اعلام شد و تمام عناوین خود را از دست داد.

فوق ستاره بوکس جاشوا، با غلبه بر حریف قدرتمند مکزیکی اش، تمام عناوین و کمربند های از دست رفته ‌اش را پس گرفت. به گزارش بخش ورزش خبرگزاری خاورمیانه، دیدار دیدنی آنتونی جاشوا و اندی رویز، بامداد در عربستان سعودی برگزار شد. در این دیدار، جاشوا، قهرمان سنگین وزن بریتانیایی توانست در یک مبارزه‌ سخت و حساب شده حریف سرسخت‌ مکزیکی‌ اش را پس از دوازده روند شکست دهد. با این پیروزی، جاشوا موفق شد کمربند های قهرمانی  WBO,IBF, IBO را که در نبرد پیشین به رویز باخته بود، پس بگیرد.

ثروت آنتونی جاشوا چقدر است؟

ثروت آنتونی جاشوا چقدر است؟

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی جاشوا مشت زن نامدار و شکست ناپذیر انگلستان پس از گرت بیل مهاجم ولزی رئال‌مادرید در رده‌ دوم ثروتمند ترین ورزشکار جوان در این کشور لقب گرفته است. درآمد آنتونی جاشوا در سالی که او برای اولین بار شکست خورد  به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این قهرمان سنگین وزن جهان از 12 ورزشکار دیگر انگلستان که در این کشور زندگی می‌کنند یا در دیگر کشورها شاغل هستند. طی 12 ماه گذشته با جمع آوری 58 میلیون پوند چشمگیر (65 میلیون یورو) درآمد بیشتری داشته است.

با توجه به لیست ثروتمندان در “سَندی‌تایمز”  جاشوا درآمد خود را دو برابر کرده و از نظر سود جهش فوق العاده‌ای داشته و در حال حاضر 107 میلیون پوند (121 میلیون یورو) در تابستان پیش رو جمع می‌کند. بدون تردید انتظار حاصل از مسابقه برگشت او مقابل اندی رویز بسیار خوب توسط سازمان دهندگان در عربستان سعودی پرداخت شده است. البته در حال حاضر کسی نیست که به لوئیز همیلتون راننده فرمول 1 نزدیک شود. زیرا او در لیست جهانی ثروتمند ترین ورزشکاران فعال قرار دارد. او اولین بار با 224 میلیون پوند در طول دوران حرفه‌ای خود (37 سال گذشته) به دست آورد.

قد Anthony Joshua

او قهرمان پبشین سنگین‌وزن و دارنده سه کمربند (WBO) (WBA) (IBF) از چهار کمربند بوکس حرفه ای جهان و نیز کمربند (IBO) بود. او یکی از پر درآمدترین ورزشکاران جهان با 60 میلیون دلار در سال 2018 است. آنتونی جاشوا در 1 ژوئن 2019 با ناک اوت دربرابر اندی روئیز در راند هفتم هر چهار کمربند خود را از دست داد و اولین باخت حرفه ای او رقم خورد. اما توانست در مسابقه بعدی با او پیروز شود و چهار کمربند از دست رفته خود را پس گیرد.

سوالات متداول

آنتونی جاشوا اهل کجاست؟

آنتونی از پدری انگلیسی و مادر نیجریه ای در بریتانیا به دنیا آمد.

آنتونی جاشوا چند باخت داده است؟

او تنها یک باخت به جونیور داده است.

آخرین مبارزه آنتونی جاشوا با چه کسی بوده است؟

با جونیور بوده است که در نبرد دومش برد.

ثروت آنتونی جاشوا چقدر است؟

او دومین ورزشکار ثروتمند بریتانیا است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *